۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۰۸۶۷۶
امام جمعه شهرری:

مسؤولان فرهنگی نگذارند با برنامه‌های مسموم غبار گناه بر فطرت پاک جوانان بنشیند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: همان‌گونه که آمریکا در منطقه افول می‌کند، جمهوری اسلامی ایران سرافراز می‌شود و نشانه اقتدار این نظام است که توانسته در منطقه این‌گونه اثرگذار باشد.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: با تقوا می‌توان ریشه گناهان را قطع کرد و به یقینی رسید که بالاترین مقامات را برای انسان پیش می‌آورد.

وی حضور مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل را تجلیل از ایشان و بیعت با رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: بیعت با رهبر معظم انقلاب حق طبیعی مردم نسبت به ایشان است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل مبنی بر این‌که پایه‌های مکتب امام(ره) تکیه بر شریعت اسلامی و مردمسالاری دینی بود، گفت: جاذبه سخنان امام خمینی(ره) با فطرت مردم سازگاری داشت زیرا کلام قرآن و وحی بود، همچنین ایشان به مردم عشق می‌ورزید و آنها را صاحب‌خانه و صاحب‌نظر می‌دانست و همیشه به رأی مردم تکیه داشت.

امام جمعه شهرری به تحلیل تازه رهبر معظم انقلاب درباره آمریکا اشاره و با بیان این‌که طبق فرمایش ایشان آمریکا کشورها را به سه قسم پدرسالار، همراه و نافرمان تقسیم می‌کند، اظهار داشت: هشتاد سال است که یک خاندان سلطنتی در عربستان بر مردم حکومت می‌کند که حتی یک بار هم انتخابات نداشته و زن حق رانندگی ندارد و اگر رانندگی کند، به سه سال زندان محکوم می‌شود، بعد آمریکا به چنین کشور دیکتاتوری پدرسالار می‌گوید.

وی کشورهای همراه آمریکا مانند کشورهای اروپایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آمریکا تلفن صدر اعظم آلان را شنود می‌کند و جاسوسی‌اش عالم را پُر کرده است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی جمهوری اسلامی ایران را در رأس کشورهای نافرمان از آمریکا مطرح و گفت: آمریکا برای این‌که چنین کشورهایی را اذیت کند، دست به لشگرکشی نظامی، تحریم و راه‌اندازی تظاهرات می‌کند و گاهی با استفاده از افراد ساده‌لوح و نفوذی می‌خواهد به اهداف خود برسد.

حضور مردم سوریه در انتخابات رسوایی برای آمریکا است

امام جمعه شهرری به برگزاری انتخابات در مصر و سوریه اشاره و با بیان این‌که اوباما انتخابات سوریه را مردود دانست، تأکید کرد: حضور مردم سوریه در انتخابات یک رسوایی برای آمریکا و نشانه منفور بودن آن است.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که آمریکا در منطقه افول می‌کند، جمهوری اسلامی ایران سرافراز می‌شود و نشانه اقتدار این نظام است که توانسته در منطقه این‌گونه اثرگذار باشد.

گروه تروریستی داعش افسران حزب بعث طرفدار صدام هستند

حجت‌الاسلام شاهچراغی به حمله گروه تروریستی داعش را تحت تعلیم تکفیری‌ها دانست و با بیان این‌که داعش همان افسران حزب بعث طرفدار صدام هستند، به حمله آنها به سامراء و حرم امامین عسگریین اشاره و خطاب به آنان تأکید کرد: امامان(ره) در دل مردم جای دارند، آن را می‌خواهید چه کنید؟

امام جمعه شهرری با بیان این‌که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب این گروه‎‌ها فریب خورده و بازی خورده آمریکا هستند، اظهار داشت: ارتش عراق حمله گروه تروریستی داعش به حرمین امامین عسگریین را دفع کرد و نگذاشت به حرمین آسیبی برسد.

مسؤولان فرهنگی نگذارند با برنامه‌های مسموم غبار گناه بر فطرت پاک جوانان بنشیند

وی با اشاره به روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، با بیان این‌که بحمدلله و المنه در کشور جوانانی داریم که دارای فطرت پاک هستند، حضور در مراسم معنوی اعتکاف و شب‌های قدر را نشانه این فطرت پاک دانست و خطاب به مسؤ.لان فرهنگی از جمله صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، گفت: نگذارید با برنامه‌های بسیار مسموم و محافلی که صورت می‌گیرد، غبار گناه بر فطرت پاک جوانان بنشیند، باید با برنامه‌ریزی دل جوان را سرشاز از عشق به خدا کنیم که در این صورت برای کشور هم مفید خواهند بود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی در بیستم خرداد ماه، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سعیدی با دستور مستقیم آمریکا توسط شاه به شهادت رسید.

امام جمعه شهرری شهید آیت‌الله سعیدی را شجاع و علمدار روحانیت پیش از انقلاب دانست و ادامه داد: داغ شهادت شهید سعیدی آنقدر بر امام خمینی(ره) سخت گذشت و ناگوار بود که تا زمانی که امام(ره) در نجف بودند، پش از شهادت شهید سعیدی در هیچ جشنی شرکت نکردند.

وی افزود: شهید آیت‌الله سعیدی به یکی از ساواکی‌ها گفته بود ما را به زندان می‌آوردید، زندان آسایشگاه ماست، به تبعید می‌فرستید، تبعید تفرجگاه ماست و شهادت هم برای ما افتخار است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی شهید آیت‌الله مدرس و شهید آیت‌الله سعیدی دو روحانی بودند که به وسیله عمامه‌شان به شهادت رسیدند./956/202/ع

ارسال نظرات