۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۰۸۵۱۰
رییس شورای عالی استان ها:

غرب با بهانه های واهی می خواهد حرکت انقلاب را متوقف کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی استان ها با بیان این که غرب با دست آویز شدن به بهانه هایی چون انرژی هسته ای و حقوق بشر تلاش دارد آرمان های نظام اسلامی را متوقف کند.
حضور مهدي چمران در دانشگاه شهيد چمران اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مهدی چمران، رییس شورای عالی استان ها، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در حسینیه اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) در زندگی اظهار داشت: ایثار و گذشت سبک زندگی امام راحل بود.

وی با بیان این که بیداری اسلامی برگرفته از طرح انقلابی امام خمینی(ره) علیه مستکبران است، خاطرنشان کرد: تفکرات انقلاب اسلامی برای جهانیان تازه است و رزمندگان اسلام و نیروهای مؤمن همواره به دور از شعارزدگی در مسیر عمل گام برداشته اند.

رییس شورای عالی استان ها در ادامه سخنان خود بیان داشت: پیشرفت تکنولوژی بسیار خوب و ارزنده است اما ایمان و عقیده استوار ملت ایران است که سبب برتری کشور در عرصه های گوناگون شده است.

چمران با اشاره به جنگ ایران و عراق و برتری عراق از لحاظ ابزار نظامی تصریح کرد: غرب با دست آویز شدن به بهانه های چون انرژی هسته ای و حقوق بشر تلاش دارد آرمان های نظام اسلامی را متوقف کند.

غرب در روند مذاکرات هر روز بهانه های جدید می تراشد

وی با انتقاد از عملکرد سازمان های حقوق بشر اظهار داشت: در عربستان تا کنون یک بار هم انتخاباتی صورت نگرفته است اما حقوق بشر هیچ واکنشی به خفقان در این کشور نشان نداده است.

رییس شورای عالی استان ها به دشمنی های بسیار غرب علیه ایران در زمینه های گوناگون از جمله فرهنگ و اقتصاد اشاره کرد و افزود: غرب در روند مذاکرات هرگز راه صحیحی را در پیش نگرفته است و هر روز بهانه تراشی می کنند.

وی با بیان این که ملت ایران در مسیر آرمان های امام خمینی و نظام اسلامی حرکت می کند، گفت: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه و مقاومت مردم غزه در مبارزه 22 روزه به سبب پیروی از سیره و روش امام خمینی(ره) بود.

چمران با تأکید بر اهمیت شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: شکرگزاری باید با حرکت در مسیر آرمان های نظام اسلامی و تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب صورت گیرد.

رییس شورای عالی استان ها سخن گفتن از شخصیت امام خمینی(ره) را کاری سخت و دشوار دانست و افزود: امام راحل توانست حکومتی اسلامی را پایه گذاری کند و ملت ایران را از سلطه رژیم شاه نجات دهد.

حرکت امام خمینی(ره) امتداد مسیر ائمه و پیامبران بود

چمران با بیان این که حرکت امام خمینی(ره) امتداد مسیر ائمه و پیامبران بود، اظهار داشت: در تاریخ ایران علما و مجاهدان بسیاری تلاش کردند تا در کشور حکومت اسلامی را بنا کنند اما یا موفق نشدند و یا در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران پایه های استکبار را به لرزه درآورد، گفت: امام خمینی(ره) در مسیر ارتقا جامعه حرکت می کرد و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حرکت جامعه به سوی تکامل بود.

رؤسای جمهور غربی جایگاهی در دل های مردم ندارند

چمران با بیان این که رؤسای جمهور غربی جایگاهی در دل های مردم ندارند و جنبش وال استریت نیز گواهی بر این ادعا است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در مسیر تکامل و ارتقا جامعه حرکت می کرد و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حرکت جامعه به سوی تکامل بود.

 وی با بیان این که امام خمینی(ره) در بنا نهادن حکومت لحظه ای به منافع شخصی فکر نکرد و فی سبیل الله حرکت می کرد، اظهار داشت: حاکمان دنیا همه چیز را برای خود می خواهند و حاضرند در این مسیر ملت خود را فدا کنند و این ویژگی در امام وجود نداشت.

رییس شورای عالی استان ها با اشاره به حکومت دیکتاتوری صدام تصریح کرد: این دیکتاتور ملعون کسی بود که به اقوام و آشنایان خود جهت باقی ماندن در حکومت نیز رحم نمی کرد.

چمران با اشاره به همراهی همه جانبه مردم در مسیر انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: ملت ایران در آن روزها پیروزی انقلاب را بر همه چیز ترجیح می دادند.

انقلاب اسلامی اقدامی برگرفته از اعماق وجود مردم بود

رییس شورای عالی استان ها با بیان این که انقلاب اسلامی حرکتی سیاسی نبود، بلکه اقدامی در جهت آرمان های اسلامی و برگرفته از اعماق وجود مردم بود، گفت: امروز نیز جامعه به ویژه نسل جوان در مسیر آرمان های نظام اسلامی در حال حرکت است./9464/پ201/ب2

ارسال نظرات