۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۰۷۹۵۰
حجت الاسلام ناطق نوری:

اصولگرایان و اصلاح طلبان قاعده بازی را بلد نیستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، با بیان این که کشور نیازمند احزاب قوی است، گفت: حزب دارای ساختار و مرامنامه است و باید رویکردهای آن در سیاست های خارجی و داخلی، اقتصاد و فرهنگ مشخص باشد.
حجت الاسلام ناطق نوري

به گزارش خبرنگار رسا در اهواز، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در آیین نکوداشت نمایندگان شهید و فقید استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تقدیر و نکوداشت بزرگان اظهار داشت: در آیاتی از قرآن نیز خدواند بر اهمیت این موضوع اشاره داشته است.

وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی در دنیا نماد دموکراسی است، خاطرنشان کرد: از صدر مشروطه، مجلس در جهت مبارزه با دیکتاتوری طراحی و آغاز به کار کرد و مجلس در ایران نماد مردم سالاری دینی است.

حجت الاسلام ناطق نوری مبارزه با استعمار و استکبار را وظیفه اصلی مجلس دانست و افزود: یک مسأله ای که همواره بنده مطرح کرده ام، این است که مردم عادی چگونه در انتخابات های گوناگون بتوانند کاندید اصلح خود را انتخاب کنند؟

وی با بیان این که دموکراسی ابزار لازم دارد و این ابزار داشتن احزاب قوی است، گفت: حزب ریشه قرآنی دارد و به گفته رهبری این گروه های که ادعای حزب بودن دارند حزب نیستند قبیله اند.

با موجی حرکت کردن نمی شود کشور را اداره کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان داشت: کشور در بسیاری از انتخاب ها موجی حرکت می کند و با موجی حرکت کردن نمی شود کشور را اداره کرد.

وی با بیان این که کشور نیازمند احزاب قوی است، گفت: حزب دارای ساختار و مرامنامه است و باید رویکردهای آن در سیاست های خارجی و داخلی، اقتصاد و فرهنگ مشخص باشد.

اصولگرایان و اصلاح طلبان قاعده بازی را بلد نیستند

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان این که اصولگرایان و اصلاح طلبان قاعده بازی را بلد نیستند، گفت: هر گروهی سرکار می آید می خواهد تا آخرین نفر و آبدارچی قبلی را عوض کند در حالی که برخورد این چنینی در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

وی با اشاره به کاندیداتوری بسیاری از مردم جهت ورود به مجلس اظهار داشت: این کاندیداتوری هزینه بسیاری را به همراه دارد و بسیاری با رؤیای ورود به مجلس وارد این عرصه می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر احزاب نماینده معرفی کنند این حزب است که مکلف است مخارج کاندیدای خود را تأمین کند و مردم نیز بر اساس معیارهای حزب خود رأی می دهند.

حجت الاسلام ناطق نوری با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در تغییر استانداران اظهار داشت: هیأت دولت دستور داده تا استانداران با مشورت و نظر نمایندگان مجلس انتخاب شوند که این مسأله مشکلاتی را به همراه دارد.

وی افزود: نمایندگان هر استان در مجلس بیش از 10 نفر هستند و با این وجود رسیدن به نظر مشترک امری مشکل است از این رو هم به مجلس، دولت و مردم این مسئله آسیب می رساند./9464/پ202/ج

ارسال نظرات