۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۰۷۸۳۹
امام جمعه دامغان:

اساس فرهنگ پاسداری حراست از ارزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: پاسداری و ماهیت وجودی سپاه پاسداران صرفا یک حرکت نظامی نیست بلکه فرهنگ حراست از ارزش‌های و احکام اسلامی است.
حجت الاسلام ترابي امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در محل مصلای امام خمینی(ره) با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و اشاره به نام‌گذاری سوم شعبان به‌عنوان روز پاسدار در کشور، اظهار داشت: تمامی محور‌های فرهنگ انسانیت و حکم‌فرمایی ارزش‌های اسلامی در وجود امام حسین(ع) جمع بود و این مطلب جایگاه و وظیفه پاسداری را روشن‌ می‌کند. 

وی با بیان این مطلب که سپاه پاسداران نیاز و سرمایه دیروز، امروز و فردای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، همان‌گونه که در طول هشت سال دفاع مقدس بازوی قدرتمند انقلاب اسلامی بود، اضافه کرد: پاسداری علاوه بر حفظ و گسترش آمادگی و توان نظامی و دفاعی در جنبه‌های مختلف عقیدتی، فرهنگی و الگوی فداکاری و ایثار و گذشت باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی ما تبیین و حاکم شود. 

خطیب نماز جمعه دامغان با تبریک ولادت امام زین‌العابدین(ع) و حضرت عباس بن علی(ع) و روز جانباز خاطر‌نشان کرد: سیره حضرت ابوالفضل(ع) بهترین نمونه درس فداکاری، شجاعت، وفاداری، مقاومت و آزادگی است و اکنون قدردانی از زحمات و جان‌فشانی‌های جانبازان به‌عنوان شهدای زنده ایران اسلامی، کامل‌ترین پاسداشت راه بزرگ پرچمدار اسلام است.

 

پاسداری از آرمان‌های امام خمینی بزرگ‌ترین وظیفه امروز ما است

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به فرارسیدن ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیان این مطلب که تشکیل حکومت جمهوری اسلامی بزرگ‌ترین خدمت امام خمینی به اسلام بود، گفت: آنچه امام خمینی(ره) را به شخصیتی تأثیرگذار و محبوب بدل کرد، حاکم بودن اسلام بر اخلاق، کردار، گفتار و اعمال این رهبر کم‌نظیر و بزرگ است. 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه وظیفه امروز ما پاسداری از آرمان‌ها و تلاش‌های امام راحل(ره) است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره بر این مهم تأکید داشت که اگر می‌خواهیم جامعه و کشوری به معنای حقیقی اسلامی داشته باشیم، باید ارزش‌ها و تعالیم اسلام ناب محمدی در ادارات، مراکز آموزشی، اصناف و زندگی‌ما حاکم شود. 

وی قدردانی و تشکر و برگزاری مراسم‌های پاسداشت و بزرگداشت مقام و اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی را لازم برشمرد و گفت: اما مهمترین وجه این گرامیداشت پیروی عملی از امام خمینی(ره) است، اما متأسفانه هرگز نتوانسته‌ایم امام را بشناسیم، تفکرات او را درک نماییم و سیره و روش زندگی آن رهبر فرزانه را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با یادآوری مجاهدت‌های مردم مسلمان کشورمان در 15 خرداد 42، این قیام را پایه گذار و سر آغاز نهضت اسلامی ملت ایران نامید و افزود: تقدیم 15 هزار شهید در راه دفاع از ولایت و شکل‌گیری یک جنبش همگانی و مردمی خمیر‌مایه حرکتی شد که نتیجه آن در 22 بهمن 57 ظهور یافت.

 

گفتنی‌است، توصیه امام جمعه دامغان مبنی بر صرفه جویی مردم در مصرف آب با توجه به خشکسالی اخیر، انتقاد از کیفیت آب آشامیدنی شهرستان دامغان و تأکید بر افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب به 100 درصد میزان نیاز این شهر، و انتقاد چندین باره از کیفیت پخش تصاویر دیجیتالی سیما از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ب

ارسال نظرات