۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۲۰۷۶۹۰
با حضور اساتید و مسؤولان مدارس علمیه؛

دوره آموزشی مصاحبه گران حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی ویژه مصاحبه گران حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با حضور اساتید و مسؤولان این مدارس برگزار شد.
دوره آموزشي مصاحبه گران حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، دوره آموزشی مصاحبه گران ویژه اساتید و مسؤولان مدارس علمیه استان خراسان شمالی ظهر پنج شنبه در محل مرکز نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی به پایان رسید.

 

این دوره آموزشی با توجه به اعلام نتایج آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان؛ به منظور آشنایی اساتید و مدیران حوزه های علمیه استان خراسان شمالی با روش های انجام مصاحبه و بهبود روند مصاحبه و گزینش بهتر داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه برگزار شد.

 

در این کارگاه که با حضور 39 استاد و مسؤول مدارس علمیه استان خراسان شمالی شامل 24 استاد برادر و 15 استاد خواهر برگزار شد؛ حجت الاسلام شیردل ناصری نژاد، مسؤول دفتر ثبت نام و پذیرش حوزه علمیه خراسان و استاد نبوی زاده به عنوان مدرس حضور داشتند.

 

در دوره مزبور به مواردی نظیر اصول و روشهای مصاحبه جهت شناسایی بهتر استعدادها و توانمندی های متقاضیان ورود به حوزه علمیه، راهکارها و شیوه های جدید مصاحبه، ویژگی های مصاحبه، شناخت موضوع، زمان، عناصر طلایی در مصاحبه، حاشیه ها و انتخاب سوژه، فنون مصاحبه به ویژه از نظر روانشناسی، پرهیز از مصاحبه های ضعیف و یا سلیقه ای، کشف صحت و سقم گفته های مصاحبه شوندگان و ... پرداخته شد.

 

در کارگاه آموزشی ویژه مصاحبه گران حوزه های علمیه استان خراسان شمالی مباحثی نظیر کلیات و انواع مصاحبه، اصول مصاحبه کیفی و فنون ارتباطی پیشرفته در مصاحبه کیفی در قالب چهار کارگاه تخصصی تشخیص سلامت روحی، باورهای دینی و ویژگی های فردی خانوادگی، تشخیص سلامت جسمی و اهداف و روش های مصاحبه مطرح و بحث شد.

 

با توجه به این که نتایج آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان در روزهای اخیر اعلام شده و پس از آن می باید کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده اند نسبت به حضور در مرحله مصاحبه اقدام کنند؛ اساتید و مسؤولان مدارس علمیه خراسان شمالی در این دوره آموزشی مسائل و موارد مربوط به انجام مصاحبه را فرا گرفتند.

 

آزمون کتبی ورودی به حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان به صورت مشترک در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه برگزار شد اما مصاحبه با افرادی که حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی حوزه های علمیه خراسان را کسب کرده اند در مدارس مختلف و توسط اساتید و مدیران هر مدرسه انجام می شود.

 

در خراسان شمالی بیش از سه هزار داوطلب شامل هزار و 600 برادر و هزار و 400 خواهر در تاریخ مزبور برای ورود به 14 مدرسه علمیه این استان با یکدیگر به رقابت پرداختند که نتایج آزمون کتبی آنها در روزهای اخیر اعلام شده است.

 

اکنون قرار است تا مصاحبه با این افراد در مدارس مختلف شهرستان های خراسان شمالی توسط اساتید و مسؤولان هر مدرسه انجام شود و پس از آن نتایج مصاحبه با متقاضیان به مدیریت حوزه علمیه خراسان ابلاغ می شود و رد و یا قبولی نهایی طلاب برای تحصیل در حوزه های علمیه به عهده مرکز خواهد بود.

 

در پایان پس از طی مراحل آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش از سه هزار متقاضی برای تحصیل در مدارس علمیه استان خراسان شمالی، 325 نفر شامل 185 برادر و 140 خواهر مجوز تحصیل در حوزه های علمیه استان را به دست می آورند.

 

قبول شدگان نهایی تحصیل در حوزه های علمیه خراسان شمالی اواسط شهریور ماه امسال به منظور آشنایی با شرایط تحصیل در مدارس علمیه دوره تثبیت را در قالب یک طرح یا اردوی چند روزه می گذرانند و پس از آن تحصیل خود در مدارس علمیه استان را آغاز خواهند کرد.

 

گفتنی است، اکنون در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است و امسال در این مدارس بیش از هزار و 700 طلبه مشغول تحصیل هستند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات