۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۷۴۵۲

آغاز ثبت نام دور سوم طرح تربیت حافظان و مربیان قرآن کریم شهرستان شهرضا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمیدرضا کوهی، با اشاره به اجرایی کردن فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور، گفت: طرح ملی تربیت حافظان و مربیان قرآن کریم با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان اجرا می شود.
آغاز ثبت نام دور سوم طرح تربیت حافظان و مربیان قرآن کریم شهرستان شهرضا

حجت الاسلام حمید رضا کوهی، مسؤول ستاد حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ثبت نام حافظان و مربیان قرآن، گفت: این مرحله از ثبت نام مربوط به دور سوم اجرای طرح است و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام  و شرکت در آن ضمن مراجعه به دفاتر بقاع متبرکه و امام زادگان اقدام به نام نویسی کنند.

وی تصریح کرد: این طرح به دو روش حفظ ترتیبی و موضوعی انجام می گیرد که در حفظ موضوعی با معرفی کتاب مشخصی به عنوان منبع شامل 100 موضوع اخلاقی و کاربردی و در روش حفظ ترتیبی هم شرکت کنندگان اقدام به حفظ جزء های قرآن خواهند کرد.

مسؤول ستاد حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، به انعقاد تفاهم نامه ای با بسیج دانش اموزی در خصوص اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: سهمیه شهرستان شهرضا برای سال 93 یکهزار نفر است که طبق این تفاهم نامه 500 نفر از این تعداد توسط بسیج دانش اموزی و 500 نفر نیز توسط مرکز تخصصی حفظ قران کریم ثبت نام خواهند شد.

حجت الاسلام کوهی همچنین زمان قرعه کشی برگزیدگان طرح حفظ قرآن کریم استان اصفهان در سال 1392 را، پنجم خرداد ماه عنوان و بیان کرد: با توجه به عملکرد شهرستان شهرضا به عنوان یکی از شهرستانهای برتر استانی در اجرای طرح سال 92، از مجموع 30 نفر از مربیان شهرستان تعداد 20 نفر به عنوان نفرات برتر به مراسم استانی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: علی رغم اعلام سهمیه 646 نفری برای شهرستان شهرضا در مرحله دوم تعداد 676 نفر ثبت نام نموده اند که پس از برگزاری آزمون حدود 98 درصد از دانش آموزان در این آزمون پذیرفته شدند./939/ت302/ب

ارسال نظرات