۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۰۶۵
نماینده مجلس شورای اسلامی:

مردم مهم ترین نقش را در فرایند فرهنگ سازی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این فرهنگ یک کشور به وسیله مرم آن ساخته و پرداخته می شود، گفت: فرهنگ مجموعه آداب رسوم و سنت های مردم است که در طول تاریخ بر روی هم انباشته شده است.
سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمنیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در بازدید از روستا های شهرستان خوسف در جمع مردم با بیان این که فرهنگ به مجموعه رفتارهایی گفته می شود که در جامعه نهادینه می شود و در برگیرنده همه حرکات افراد جامعه در مواجهه با دیگران و در زندگی فردی است، گفت: این مردم هستند که فرهنگ را می سازد و ملت ایران چه در شهر و چه در روستا نقش یکسانی در ساخت فرهنگی ایرانی و اسلامی در جامعه دارند.

وی ادامه داد: فرهنگ تنها به حوزه زندگی شخصی افراد محدود نمی شود بلکه سایر حوزه‌های زندگی فرد را هم در برمی گیرد برای مثال یک انسان مسلمان در انجام معاملات خود، در برخورد با دیگران و در کار خود فرهنگ اسلامی را رعایت می کند بنابراین فرهنگ زیربنای بسیاری از فعالیت های انجام شده در جامعه است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم خراسان جنوبی به ویژه قشر روستایی انسان های با سواد، فهیم و با فرهنگی هستند، گفت: مردم با صبوری و متانت و تلاش خود می توانند نه تنها مشکلات معشیتی خود را باهمکاری هم حل کنند بلکه می توانند با تولید مایحتاج سایر مردم زمینه پیشرفت کشور را فراهم کنند.

حجت الاسلام عبادی با بیان این که خشکسالی و کم آبی بزرگ ترین مشکل مردم ساکن در روستاهای خراسان جنوبی به ویژه شهرستان خوسف است، گفت: پروژه آب رسانی به خراسان جنوبی و روستاهای آن در مجلس تصویب شده و در حال حاضر مراحل اجرایی برای این پروژه در حال بررسی است.

وی با بیان این که ماه شعبان یکی از ماه های پرفضیلت در میان ماه های سال است، گفت: مردم باید از این فرصت برای خودسازی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در میان خانواده‌ها و فرزندان خود استفاده کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بودجه احداث راه آهن خراسان جنوبی در اعتبارات عمرانی سال 94 گنجانده شده است که با احداث این خط آهن، راه آهن کشور به مسیر ترانزیتی آسیای صغیر و کشورهای افغانستان متصل می شود که این امر خود زمینه افزایش اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید را در استان فراهم می کند.

حجت الاسلام عبادی ضمن قدردانی از صبوری مردم در نقاط رو ستایی، گفت: همکاری مردم و استفاده از فرصت های موجود در نقاط مختلف استان یکی از راه های از بین بردن محرومیت در سطح استان است.

وی با بیان این که در حال حاضر در پنج روستای شهرستان خوسف خانه های عالم با کمک مردم در دست احداث است، گفت: حضور علما و روحانیون در نقاط روستایی موجب بهبود کیفیت زندگی مردم می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هنمچنین از برگزاری جشن های محوری همزمان با نیمه شعبان در روستاهای شهرستان خوسف با حضور ملبغان برجسته کشوری خبر داد، گفت: همزمان با این جشن ها از جوانان فعال فرهنگی در روستاها تقدیر و قدر دانی خواهد شد./968/پ202/س

ارسال نظرات