۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۵۰۷

موشک های دور برد جمهوری اسلامی ایران کابوسی برای صهیونیست ها

خبرگزاری رسا ـ در رزمایش امسال، هزار سرباز آمریکایی در کنار چهار هزار تن از نظامیان رژیم صهیونیستی شرکت داشتند؛ نظامیان آمریکایی در روزهای گذشته وارد این کشور شده بودند.
مانور اسرائيل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفت: ارتش اسرائیل از یکشنبه، 28 اردیبهشت، رزمایشی را آغاز کرد که در آن، مقابله با حملات راکتی و موشکی از نقاط مختلف منطقه به این کشور، تمرین شد.

 

این گزارش می افزاید، در این رزمایش با نام «جونیپر کبر»، احتمالات مختلف در زمینه هدف قرار گرفتن رژیم اشغالگر قدس در یک بحران نظامی منطقه‌ای، بررسی شده ‌است.

 

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در این مانور، احتمال شلیک موشک‌های دوربرد از جمهوری اسلامی ایران و اصابت موشک و راکت از جنوب لبنان و غزه به سرزمین های اشغالی، تمرین شد.

 

فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی مدعی هستند، خطر یک جنگ منطقه‌ای که در آن، حزب الله لبنان و حمله های موشک‌های دور پرواز ساخت جمهوری اسلامی ایران، به اقدام نظامی همزمان علیه اسرائیل دست بزنند، هنوز مطرح است.

 

این رزمایش پنج روزه تا پنجشنبه، اول خرداد، ادامه دارد.

 

رزمایش‌های مشترک دو کشور از سال 2001، پیوسته در جریان بوده‌ است.

 

در رزمایش امسال، هزار سرباز آمریکایی در کنار چهار هزار تن از نظامیان رژیم صهیونیستی شرکت داشتند؛ نظامیان آمریکایی در روزهای گذشته وارد این کشور شده بودند.

 

سرهنگ ایال آیزنبرگ، یکی از فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر قدس، گفت: در رزمایش امسال، از سامانه‌های مختلف پدافند موشکی و راکتی، از جمله سیستم آمریکایی «پاتریوت» و سامانه‌های «ختص»، «گنبد آهنین» و «فلاخن داوید» نیز استفاده شد.

 

مشارکت نظامیان آمریکایی در تمرین امسال چند روز پس از سفر چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا به سرزمین های اشغالی، صورت گرفت.

 

هیگل، در این باره، گفت: آمریکا به همکاری خود با اسرائیل «افتخار» می‌کند و تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، خلل‌ناپذیر است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات