۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۰۶۱۵۷
آیت الله شبستری:

امید بستن به دشمن آفت بزرگی برای کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی راه حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور را اجرایی کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و بهره مندی از تمام ظرفیت های داخلی دانست و گفت: امید داشتن به دشمنان در این مسیر، آفت بزرگی است.
 آيت الله مجتهدي شبستري

 آیت الله محسن شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، امید بستن به بیگانگان را آفت بزرگی دانست و اظهار داشت: اگر نگاه ما به بیرون مرزها باشد ممکن است نسبت به حل مسائل داخلی دلسرد شویم، انرژی و فعالیت های لازم را به کار نبندیم.

وی تفکر جهادی، جهاد علمی و صنعتی را در گرو نگاه به ظرفیت های درونی دانست و گفت: چنانچه از دیگران ناامید باشیم و به فکر خود باشیم می توانیم مشکلات اقتصادی، فرهنگی و علمی را حل کنیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این که مشکلات داخلی ما ربطی به بیگانگان ندارد، ابراز داشت: ما باید استغنای خود را در همه زمینه ها نشان دهیم و برای رفع مشکلات کشور تلاش کنیم؛ در اقتصاد با افزایش تولید و فعالیت های مختلف در این زمینه می توانیم موفق باشیم؛ در فرهنگ نیز باید با تهاجمات غربی مقابله کنیم.

آیت الله شبستری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، گفت: درون گرایی، توجه بیشتر به ظرفیت های درونی کشور مورد تأکید ایشان بود؛ باید از وجود جوانان کشور استفاده کرد؛ در همین راستا فرمودند نباید مشکلات داخلی را به مسائل خارجی گره زد.

وی راه برون رفت از مشکلات را عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از این راهکارها است؛ ایشان می فرمایند هرگاه کار را به جوانان سپردیم مسائل را حل و فصل کرده اند؛ سلول بنیادین، انرژی هسته ای، پیشرفت در صنایع دفاعی، نمونه هایی از این دست هستند.

نماینده ولی فقیه در تشریح عوامل اقتدار درونی نظام گفت: داشتن رهبری از هر جهت شایسته، برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، جوان و متعهد، نعمت های خدادادی مانند معادن گوناگون از جمله این عوامل است اما در کنار همه اینها همبستگی فوق العاده ملت نیز بسیار مهم است.

امام جمعه تبریز افزود: برای حفظ و تقویت اقتدار ملی باید فرامین رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرد و در راه این حرکت جهادی از تنبلی و سستی دور باشیم؛ پرهیز از اختلافات نیز موضوع مهمی در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات