۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۰۵۹۴۱

حملات گسترده طالبان در افغانستان

خبرگزاری رسا ـ گروه طالبان با آغاز عملیات بهاری خود تلاش می کند که وضعیت را در کشور ناآرام کند. نفرات این گروه در روزهای اخیر به دهها هدف در ولایتهای مختلف حمله کردند.
طالبان در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: وزارت کشور افغانستان تایید کرده که انفجار یک بمب مغناطیسی در شرق کابل یک نفر را کشته و دو تن دیگر را زخمی کرده است.
نجیب دانش از سخنگویان این وزارت به بی‎بی‎سی گفت: این بمب در یک خودرو نیروهای امنیتی کار گذاشته شده بود و ساعت شش صبح امروز (چهارشنبه، 24 اردیبهشت) در محله کارته نو منفجر شد.
به گفته آقای دانش، در این انفجار راننده این خودرو کشته و دو تن از سرنشینان آن نیز زخمی شدند. مسئولیت انفجار امروز در شرق کابل را گروه طالبان به عهده گرفته است.
سخنگوی وزارت داخله افزوده که اخیراً موارد کارگذاری این نوع بمب‎ها افزایش یافته است. به گفته آقای دانش نیروهای امنیتی دهها مورد از کارگذاری بمبهای مغناطیسی را کشف و خنثی کرده اند.
معاون سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که نهادهای اطلاعاتی و پلیس در تلاش هستند که فرصت کارگذاری بمب های مقناطیسی توسط شورشیان را به حد اقل برسانند.
او از همه مردم به ویژه ماموران امنیتی خواست که هنگام پارک کردن وسایط خود دقت لازم به خرج دهند تا شورشیان نتوانند در وسایط نقلیه آنها بمب مغناطیسی کار بگذارند.
آقای دانش گفت که پارک کردن وسایط نقلیه در محلات نامناسب و عدم مراقبت از آنها، زمینه را برای شورشیان فراهم می کند تا برای بمبگذاری دست به کار شوند.
گروه طالبان با آغاز عملیات بهاری خود تلاش می کند که وضعیت را در کشور ناآرام کند. نفرات این گروه در روزهای اخیر به دهها هدف در ولایتهای مختلف حمله کردند.
منابع امنیتی گفته اند که طالبان در این حملات تلفات سنگینی را متحمل شده و به بسیاری از اهداف خود نرسیده اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات