۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۵۸۳۲
امام جمعه بابل:

نماز جمعه بستری مهم برای تحقق شعار سال است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، پایگاه های عبادی و سیاسی نماز جمعه را یکی از بسترهای مهم تحقق شعار امسال دانست.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل صبح امروز در جمع اعضای ستاد نمازجمعه بابل با تقدیر از زحمات این اعضا در خدمت رسانی به این سنگر مقدس گفت: اعضای ستاد نمازجمعه بدون هیچ چشمداشت مادی و تنها برای رضای خدا این سنگر را برای خدمتگذاری خالصانه صادقانه برگزیدند.

 

وی از پایگاه نماز جمعه به عنوان نهادی که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری اداره می شود نام برد و تصریح کرد: نهاد نمازجمعه به طور مستقیم به رهبر معظم انقلاب وابسته است و مشروعیت خود را از ناحیه ولایت فقیه دریافت می کند و این مسأله مسؤولیت امام جمعه و اعضای ستاد را سنگین تر می کند.

 

حجت الاسلام روحانی ائمه جمعه و عالمان را ظرفیتی عظیم برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه‌سار ولایت رهبر معظم انقلاب بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

 

امام جمعه بابل، پایگاه های عبادی و سیاسی نماز جمعه را یکی از بسترهای مهم تحقق شعار حماسه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه استان آمادگی لازم را برای تحقق شعار حماسه اقتصادی دارند و در این راستا تلاش خواهند کرد.

 

وی سنگر امامت جمعه را بسیار پراهمیت عنوان کرد و افزود: حکومت ما حکومت صالحان است و حضور مردم در اقامه نماز جمعه بیش از هر زمان و مکان دیگری احساس می شود.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل خاطرنشان کرد: نماز جمعه، بستری برای کمال انسان و مظهر بندگی خداوند است که موجب تقویت ایمان و بصیرت انسان خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با تقدیر از زحمات اعضای ستاد نمازجمعه بابل گفت: اعضای این ستاد، خدمتگزار سنگری هستند که برگزاری شایسته و مطلوب نمازجمعه مرهون تلاش اعضای ستاد نمازجمعه است.

 

وی گردهمایی هز ساله اعضای ستادرا تجدید عهد با رهبری برای خدمت صادقانه و خالصانه تر در سنگر نمازجمعه دانست و خاطرنشان کرد: در هر سال در کنار هم برای خدمت بیشتر و مؤثر تر در خدمت به مردم در ستاد نمازجمعه عهد می بندیم.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: برخی از اعضای ستاد نماز جمعه بابل به موازات عمر نماز جمعه بابل در این نهاد خدمت کره اند و خدا را شکر که علیرغم گذشت 34 سال با آمدن نیروهای جوان این چرخه متوقف نشده است.

 

وی با بیان خاطره ای از برگزاری نماز جمعه در اوایل انقلاب گفت: نمازجمعه در اوایل برگزاری بر روی زمین خاکی و در هوای آزاد برگزار می شد اما با تلاش اعضای ستاد و همراهی مردم فضای بزرگ مصلای جمعه با امکانات کافی فراهم شد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف شهرستان بابل، مردم بابل را ولایتمدار و دین دار توصیف کرد و گفت: باید بیشتر از اینها به این مردم شریف خدمت کنیم و سعی ما این باشد که با گرم ترین و بهترین شیوه از مردم در نمازجمعه استقبال شود زیرا خدمت کردن به این مردم یک افتخار محسوب می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به آمار بالای شرکت کنندگان در نماز جمعه گفت: به لحاظ جمعیت آماری در استان، بابل بیشترین شرکت کننده در نمازجمعه را دارا می باشد و این نشان دهنده عمیق بودن اعتقادات، ایمان و باورهای دینی در مردم بابل است.

 

وی با بیان نامگذاری امسال به سال فرهنگ گفت: ستاد نمازجمعه با توجه به نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری در جهت ترویج و تبیین فرهنگ نمازجمعه تلاش جدی را انجام بدهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات