۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۰۵۷۵۸
در مسجد جامع نبی اکرم تهران؛

مراسم عمامه گذاری طلاب و رونمایی از آثار آیت‌الله نجفی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب و رونمایی از آثار آیت‌الله نجفی در مسجد جامع نبی اکرم(ص) تهران برگزار شد.
عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب و رونمایی از آثار آیت‌الله نجفی ضیاء الدین نجفی، متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران شامگاه دوشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه در مسجد جامع نبی اکرم(ص) برگزار شد.

بر پایه این گزارش در این مراسم دو نفر از طلاب مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران به دست آیت‌الله نجفی به لباس مقدس روحانیت مشرف شدند.

این گزارش می‌افزاید: در این مراسم از کتاب‌های "تقریرات الاصول" تقریرات درس اصول آیت‌الله میرا هاشم آملی که آیت‌الله نجفی پس از سالیان متمادی حضور در محضر درس ایشان، مباحث استدلالی و تحقیقات علمی ایشان را تقریر نموده است، "اجتهاد و تقلید"حاوی بحث‌های علمی که وی از درس‌های اصولی استاد خود میرزا هاشم آملی استفاده کرده است، "ناحیه مقدسه ونواب اربعه" پژوهشی کوتاه پیرامون دشواری‌های نواب اربعه در دوران غیبت صغری و آغاز مرجعیت شیعه در دوران غیبت کبری، "تشرفات" نگاهی  گذرا بر زندگی حضرت ولی عصرامام زمان(عج) وتوفیق دیدارها، عنایات ویژه، نامه‌ها ومعجزات و پاسخ به برخی سؤالات، "فروغ فقاهت" زندگی نامه علامه نجفی پدر آیت الله نجفی، "امامزاده‌های ایران" فهرستی کوتاه پیرامون مرقد مطهر امام‌زاده‌های آرمیده در ایران، "شهاب حکمت" اندیشه‌های حکیمانه امام امیرالمؤمنین(ع) در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و پاسخ به سؤال‌های گوناگون برگرفته از ترجمه علامه جعفری و "خورشید پنهان فروزان" سیری کوتاه در زندگی مصلح کل وعدالت گستر جهان نوید بخش حیات مجدد اسلام امام زمان ارواحناه فداه  به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی رونمایی شد.

 

بنا بر این گزارش در این مراسم آیت‌الله نجفی گفت: خدمت آیت‌الله گلپایگانی مشرف شده بودم، ایشان که برای عمامه گذاری آمده بودند، به طلاب گفتند من عمامه را گذاشتم اما حفظ کردن آن به عهده خود شماست.

وی ضمن تبریک به طلاب ملبس شده، افزود: حفظ این عمامه از جهات اخلاق، اعمال و رفتار به عهده خود شماست.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران با اشاره به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی»، تأکید کرد: همه مردم، نهادها و مسؤولین باید براساس فرهنگ اسلامی حرکت کرده و تلاش کنند و جهادگونه در انجام وظایف اقدام کنند.

وی گفت: آیت‌الله مکارم شیرازی درباره یکی از این کتاب‌ها به من نامه نوشتند و گفتند کتاب ارزشمند شما(خورشید پنهان) را مطالعه کردم و تبریک می‌‌گویم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: کتاب "تشرفات" را برای آیت‌الله صافی گلپایگانی فرستادم، ایشان کتاب را نگاه کرده و گفته بودند که فلانی موفق است و این عنایت ویژه امام زمان(عج) نسبت به ایشان است، کتاب را برداشته و به چشمان‌شان مالیده و بوسیده بودند.

اهدای کتاب و مدیحه سرایی اهل بیت(ع) عصمت و طهارت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود./956/202/ع

ارسال نظرات