۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۰۵۷۴۰
سلسله درس هایی از مکارم اخلاق(6)؛

حجت الاسلام جابریان: ربا خواری سمی خطرناک برای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جابریان با بیان این‎که کسب درآمد از راه رباخواری همچون سمی که در بدن انسان سرایت می‎کند اظهار داشت: ربا خواری زهری خطرناک برای جامعه است که اگر تزریق شود جامعه را به هلاکت می کشد.
حجت الاسلام جابريان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه خوزستان، شامگاه گذشته، 22 اردیبهشت ماه، در ششمین جلسه از سلسله درس های مکارم اخلاق که به زبان عربی در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به گناهان رباخواری گفت: گناه رباخواری تأثیر سوء اجتماعی دارد.

 

وی با بیان این‎که کسب درآمد از راه رباخواری همچون سمی در بدن انسان سرایت میکند، اظهار داشت: ربا خواری زهری خطرناک برای جامعه است که اگر تزریق شود جامعه را به هلاکت می کشاند.

 

شرط پذیرفته شدن توبه رباخواران باز پس دادن درآمدها به صاحبان اصلی خود است

 

امام جمعه موقت عین دو اهواز با تأکید بر این‎که درهای رحمت توبه به روی انسان باز است، بیان داشت: شرط توبه برای کسانی که درآمد آنها از طریق ربا خواری بوده در صورتی مورد قبول حق تعالی است که درآمد حاصل شده از این راه را به صاحبان اصلی بازگرداند.

 

این حوزه و دانشگاه با اشاره به دعای امام سجاد(ع) مبنی بر «اللهم انک فتحت بابا و سمیته التوبه فمالعذر بعد فتح الباب» گفت: دین اسلام درهای توبه را برای گناهکاران گشوده و تا وقتی که درهای توبه باز است هیچ عذر و بهانه مورد قبول نیست.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان این‎که برای هر کاری و عملی تضادی است، اظهار داشت: تضاد کسب درآمد در ربا این است که انسان با کار شرافتمندانه درآمد حلال برای خانواده خود کسب کند.

 

حجت الاسلام جابریان بهترین و مفید ترین کسب درآمد برای انسان را کسب حلال دانست و خاطرنشان کرد: انسان مؤمن با عزت نفس و ایمان راسخی که دارد به سوی کسب درآمد حرام کشیده نمی شود و حدیث امام علی(ع) مبنی بر «الْمُجَاهِدُ الشَّهِیدُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَعْظَمَ أَجْراً مِمَّنْ قَدَرَ فَعَفَّ لَکَادَ الْعَفِیفُ أَنْ یَکُونَ مَلَکاً مِنَ الْمَلَائِکَةِ» مصداق آن است./9456/پ202/غ

ارسال نظرات