۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۵۲۱۱
با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی؛

مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی اعتکاف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف برگزار شد.
آيت‌الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف عصر امروز با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی قم،‌ حجت‌الاسلام فلاح زاده، حجت‌الاسلام صالحی خوانساری و امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

پخش کلیپ‌های از مراسم معنوی اعتکاف و مداحی حاج عباس حیدرزاده از بخش‌های مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف بود.

حجت‌الاسلام صالح معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در این مراسم طی سخنانی گفت: در این چند ساله 6 هزار نفر از 70 ملیت جهان در مراسم‌های ویژه اعتکاف ماه رجب شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام صالح طلاب خارجی با حضور در مراسم‌های اعتکاف و استفاده از این تجربه‌ها سبب شده که این مراسم معنوی را در کشورهای خود نیز برگزار کنند.

وی با بیان این‌که در کشورهای خارجی اعتکاف با تعداد کمی از افراد برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری این برنامه اعتکاف در حال توسعه است تا افراد بیشتری از آن در کشورهای خارجی استفاده کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام تکیه‌ای رییس ستاد اعتکاف استان قم گفت:  اعتکاف در معنویت جامعه تأثیر فراوانی دارد.

وی با بیان این‌که هزار و 120 اثر علمی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است، ابراز کرد: 30 کتاب، 85 مقاله و 5 پایان نامه در این میان برگزیده شدند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید سخنران اصلی این جشنواره بود، وی در سخنانی  معتکفان به ویژه جوانان را به دعا، توسل، تدبر در قرآن، اندیشه در آفرینش، محاسبه نفس،‌ توجه به نقاط ضعف قوت خود و دعا برای اسلام و مسلمین توصیه کرد و گفت: امروز با توجه به تکنولوژی‌های جدید انسان دچار اشتغالات فراوان است و این ایام فرصت خوبی است که انسان از این تکنولوژی‌ها همچون موبایل فاصله گرفته و تنها به عبادت خدا مشغول شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر این‌که معتکفان باید توجه داشته باشند که این ایام را به سادگی از دست ندهند، اظهار داشت: معتکفان در این ایام باید به گونه‌ای رفتار کنند که وقتی خواستند از مسجد بیرون بیایند احساس کنند شخصیت جدیدی پیدا کرده اند.

وی با تأکید بر این‌که امروز از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی دشمنان هجمه‌های فراوانی علیه دین و اعتقادات بیان می‌شود، گفت: اعتکاف در مقابل این امواج فساد همچون سدی مستحکم است.

در بخشی از این جشنواره کلیپی از دیدار اعضای ستاد مرکزی اعتکاف و شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی اعتکاف با رهبر معظم انقلاب در تاریخ 15 اردیبهشت ماه پخش شد.

همچنین در این مراسم از آثار برگزیده این جشنواره مجموعه مقالات برگزیده جشنواره با عنوان بر بال سجود، ‌نرم افزار علمی فرهنگی اعتکاف و مجموعه فقه الاعتکاف علی المذاهب الاسلامیه از سوی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی رونمایی شد.

گفتنی است در پایان این مراسم افراد برگزیده اختتامیه سومین جشنواره بین المللی علمی فرهنگی اعتکاف با حضور مدیر حوزه‌های علمیه تقدیر شدند./927/پ202/ج

ارسال نظرات