۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۰۵۰۲۵
مقامات اطلاعاتی آمریکا:

اسرائیل گسترده ترین جاسوسی را در آمریکا را انجام می دهد

خبرگزاری رسا ـ مقامات اطلاعاتی آمریکا، گفت: اسرائیل در «تلاش‌های جاسوسی» علیه آمریکا «فعال‌تر» از هر کشور دیگری است.
رژيم صهيونيستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو فردا در خبری به نقل از نشریه نیوزویک از جاسوسی رژیم صهیونیستی از آمریکا خبر داد.

 

مقامات اطلاعاتی آمریکا نیز می گویند، اسرائیل در «تلاش‌های جاسوسی» علیه آمریکا «فعال‌تر» از هر کشور دیگری است.

 

نیوزویک در گزارش خود می نویسد، «اسرائیل خطوط قرمز در دوستی و هم‌پیمانی نزدیک با آمریکا را زیر پا گذاشته است».

 

این نشریه در گزارش خود نوشت، «بلند پایگان اطلاعاتی آمریکا» نظر به این سابقه، به دولت باراک اوباما توصیه کرده‌اند که شهروندان اسرائیل را از دریافت روادید ورود به آمریکا معاف نکند.

 

نیوزویک همچنین به نقل از یک مشاور پیشین اعضای کنگره، بدون ذکر نام او، نوشته بود که «هیچ کشوری در جاسوسی علیه آمریکا به پای اسرائیل نمی‌رسد».

 

این «مشاور پیشین کنگره» افزود: اسرائیلی‌ها به «جاسوسی صنعتی» علاقه زیادی نشان می‌دهند و حتی «اعضای هیأت‌های صنعتی که برای بازدید به آمریکا می‌آیند یا افرادی که در هیأت‌های اطلاعاتی راهی آمریکا می‌شوند، با دستور دولت خود، به جاسوسی اقدام می‌کنند».

 

این خبر زمانی رسانه‌ای شد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا دو ماه پیش در اقدامی برای تشویق رژیم صهیونیستی در پیشبرد گفت‌وگوهای صلح با فلسطینی‌ها، احتمال معاف کردن اسرائیلی‌ها از دریافت روادید ورود به آمریکا را عنوان کرد.

 

گفتنی است، جاناتان پولارد، یک آمریکایی یهودی شاغل در نهادهای امنیتی آمریکا نیز مهم‌ترین جاسوس رژیم اشغالگر قدس در آمریکا در دهه هشتاد میلادی بود که به حبس ابد محکوم شد و نزدیک به سی سال است که در حبس به سر می‌برد.

 

 باراک اوباما چند هفته پیش درخواست مجدد رژیم صهیونیستی برای آزادی پولارد را رد کرد.

 

در حالی که آمریکا، رژیم صهیونیستی را نزدیک‌ترین کشور هم‌پیمان خود می‌داند، همه شهروندان این رژیم اشغالگر قدس برای سفر به آمریکا نیاز به گرفتن روادید دارند.

 

مقامات فرودگاهی آمریکا حتی چند سال پیش ژنرال شائول موفاز، رییس پیشین ستاد کل ارتش و وزیر دفاع پیشین رژیم صهیونیستی را به این دلیل که متولد ایران است، چند ساعت در فرودگاهی در آمریکا نگاه داشتند.

 

گفته می شود، مقامات رژیم صهیونیستی اظهارات مقام های آمریکایی را رد کرده است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات