۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۰۴۶۶۹
سلسله مباحث درس هایی از قرآن کریم(5)؛

آیت الله حسینی: بسیاری از منابع اهل سنت به وجود مهدی موعود اعتراف دارند

خبرگزاری رسا ـ استادحوزه با تأکید بر این‎که حدیث شریف کسا، از احادیث صحیح و مورد اتفاق شیعه و سنی که در آن شک و تردیدی نیست، گفت: بسیاری از منابع و مصادر اهل سنت از جمله کتاب سنن ترمذی به احادیث پیامبر(ص) درباره مهدی منجی(عج) و پیروان او پرداخته اند.
آيت الله سيد علي حسيني(عالم عراقي)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی حسینی استاد حوزه علمیه و از علمای عراق، ظهر امروز، در سومین جلسه از سلسله مباحث درس های از قرآن کریم  که در شبکه ماهواره‎ای الاهواز پخش می‎شود، با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» گفت:  الف و لام در واژه«الارض» در این آیه شریفه بندگان صالح وارثان و خلیفه خدواند عزوجل بر زمین هستند.

این عالم عراقی با تأکید بر این‎که حدیث امام باقر(ع) بندگان صالح را مهدی موعود و یارانش معرفی کرده است، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) در احادیث بسیار از مهدی موعود ذکر کرده اند که منجی مردم از ظلم و ستم است.

این استاد حوزه علمیه با تبین واژه «اهل بیت» در آیه شریفه «انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا» گفت: منظور اهل بیت در این آیه شریفه زنان و خویشاوندان پیامبر(ص) نیست بلکه حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(ع) است که پیامبر در منزل امّ سلمه کسای خیبری را بر سر داماد و دختر و فرزندانش می‌کشد و با دست راست به آسمان اشاره می‌کند و می‌فرماید«اللّهُمَّ هٰؤلاءِ أهلُ بَیتی، اللّهُمَّ أذهِب عَنهُمُ الرِّجسَ و طَهِّرهُم تَطهیراً».

وی با تأکید بر این‎که حدیث شریف کسا، از احادیث صحیح و مورد اتفاق شیعه و سنی است که در آن شک و تردیدی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از منابع و مصادر اهل سنت از جمله کتاب سنن ترمذی به احادیث پیامبر(ص) درباره مهدی منجی(عج) پرداخته اند.

این عالم عراقی ایمان و اعتماد را یکی از عوامل اتحاد مسلمانان دانست و اظهار داشت: مسلمانان اهل سنت باید ایمان مستحکمی به عقاید شیعه که بر گرفته از مدرسه اهل بیت(ع) است داشته باشند.

آیت الله سید حسینی تصریح کرد: در عصر کنونی دنیا گرفتار ظلم و ستم مستکبران جهانی است که مصدر آن شیطان بوده و با یاری خداوند متعال با ظهور امام مهدی (عج) استکبار جهانی نابود خواهد شد./9456/پ203/غ

ارسال نظرات