۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۰۹۹
معاون آموزش جامعةالمصطفی:

نقش اساتید در بازنگری نظام آموزشی بی بدیل است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعةالمصطفی با بیان این‌که نقش بی بدیل اساتید در بازنگری نظام آموزشی جامعةالمصطفی، انکارناپذیر است، گفت: در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی، باید اساتید انگیزه و علاقه طلاب و دانش‌پژوهان را شکوفا کرده و آن را به سمت تعالی هدایت کنند.
حجت‌الاسلام علمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علمی، معاون آموزش جامعةالمصطفی، پیش از ظهر امروز در بیستمین همایش سالیانه اساتید جامعةالمصطفی که با موضوع «جایگاه اساتید در بازنگری نظام آموزشی» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامی‌داشت ایام ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر(ع) و روز معلم، گفت: شهید مطهری خدمات، زحمات و تلاش‌های بسیاری برای مرزبانی از اندیشه اسلامی انجام داده است.
معاون آموزش جامعةالمصطفی با بیان این‌که آگاهی به زمان و مکان از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید مطهری(ره) است، افزود: ثمرات آثار شهید مطهری(ره) بر کسی پوشیده نیست و این استاد فرزانه، دیدگاه خود راجع به اندیشه اسلامی و خلأهای را که این اندیشه در آن زمان با آن مواجه بود را به خوبی ترسیم کرد.
حجت‌الاسلام علمی اظهار داشت: شهید مطهری(ره) کسی بود که دفاع از ارزش‌های دینی در مقابل دیدگاه‌های انحرافی زمانه را محور فعالیت‌های خویش قرار داده بود و  این امر در آثار فاخر ایشان به وفور یافت می‌شود.
وی با اشاره به این‌که شهید مطهری همچون عالمان دین، مرزبانی از پایه‌های اعتقادی جامعه اسلامی را از مهم‌ترین وظایف خود می‌دانست، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار متناسب با فضاهای زمانه خویش، بحث‌های روز جوامع را در محورهای درسی خویش پیش می‌گرفت.
معاون آموزشی جامعةالمصطفی در ادامه با تأکید بر این که جامعةالمصطفی در پیگیری تحول نظام آموزشی، درصدد است تا برنامه‌های آموزشی خود را متناسب با نیازهای زمان دنبال کند، تصریح کرد: بیش از 200 نفر در قالب 20 کارگروه، درگیر بازنگری نظام آموزشی جامعةالمصطفی هستند.
وی با بیان این که بازنگری در نظام آموزشی جامعةالمصطفی، منحصر در محتوای دروس نیست، افزود: در بازنگری نظام آموزشی جامعه المصطفی، از نحوه مدیریت مدیران المصطفی، تا محتوای درسی و نحوه جذب اساتید و پرسنل در دست بررسی است.
حجت‌الاسلام علمی با اشاره به نقش بی‌بدیل اساتید در بازنگری نظام آموزشی جامعةالمصطفی، بیان داشت: این نقش انکارناپذیر است و در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی، باید اساتید انگیزه و علاقه طلاب و دانش پژوهان را شکوفا کرده و آن را به سمت تعالی هدایت کنند.
وی جامعةالمصطفی را بخش بین‌المللی حوزه های علمیه برشمرد و گفت: المصطفی از حیث جایگاهی در جهان به ویژه جهان اسلام، در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد و نیاز است برای دستیابی به جایگاه های بالاتر در جهان تلاش های بیشتری صورت بگیرد.
معاون آموزشی جامعةالمصطفی چگونی اعمال تغییرات در ساختار نظام آموزشی و حفظ ارزش‌های سنتی حوزه‌های علمیه را از مهم‌ترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران بازنگری نظام آموزش جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: باید ضمن بهره گیری از نقاط قوت نظام‌های آموزشی نوین، ارزش‌های سنتی حوزه را پررنگ‌تر کرده و یا احیا کنیم.
وی با بیان این‌که جامعةالمصطفی، باید ضمن پاسخگویی به نیازهای علمی کشورهای مختلف در رابطه با مسائل اسلامی، الگوهای اسلامی ارائه دهد، ابراز داشت: ارائه الگوهای اسلامی در شأن معارف اهل بیت(ع)، همت مضاعف اساتید جامعةالمصطفی را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام علمی با اشاره به این‌که جایگاه تربیت در نظام‌های آموزشی نوین مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظام های آموزشی جدید داعیه‌دار ساخت انسان اخلاق مدار، متعهد و اسلامی نیستند.
وی در پایان اظهار داشت: در تلاش هستیم تا در تغییر و تحولات نظام آموزشی، تمام دیدگاه‌ها را به یک مدل و الگوی بومی‌شده متناسب با جایگاه حوزه های علمیه تبدیل کنیم./907/پ203/ع
ارسال نظرات