۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۰۴۰۴۶

برگزاری دوره توجیهی طلاب و کادر آموزشی حوزه علمیه مانه و سملقان

خبرگزاری رسا ـ دوره توجیهی ویژه طلاب و کادر آموزشی حوزه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی برگزار شد.
دوره توجيهي طلاب و كادر آموزشي حوزه عليمه مانه و سملقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، روز پنج شنبه دوره یک روزه توجیهی ویژه طلاب و کادر آموزشی حوزه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی با حضور طلاب و مسؤولان این مدرسه علمیه و نیز مدیران آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در حاشیه برگزاری این دوره در نشست با طلاب و مسؤولان این مدرسه علمیه هدف از برگزاری دوره مزبور را راهنمایی تحصیلی و ارتقای کیفیت آموزشی در این حوزه علمیه و نیز بررسی مشکلات آن از نزدیک عنوان کرد.

 

وی تحصیل علوم دینی و آراسته شدن به فضائل اخلاقی و اسلامی را گام نخست طلاب برای موفقیت در عرصه ترویج و نشر ارزش های دینی در جامعه ذکر و اضافه کرد: یکی از مهم ترین اصول ترویج معارف الهی، درک صحیح از مبانی دین است و تا زمانی که یک مبلغ دینی خود به درک و بینشی عمیق از معارف اسلامی نرسد نمی تواند دیگران را به درستی موعظه کرده و جامعه را به مسیر سعادت و کمال راهنمایی کند.

 

حجت الاسلام حسین زاده در ادامه با اشاره به کمبودهای کمی امکانات آموزشی در مدارس علمیه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: با وجود این که شاید امکانات آموزشی و سایر خدمات مربوط در حوزه های علمیه استان با نیاز طلاب و روحانیان متناسب نباشد اما مسؤولان حوزه علمیه خراسان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود و فراهم کردن زمینه توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه به کار گرفته اند.

 

به گفته وی تلاش می شود تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه های علمیه خراسان شمالی، طلاب بتوانند در محیطی آرام و با امکانات معقول و مناسب به تحصیل علوم دینی مشغول شوند.

 

در این نشست حجت الاسلام علی سویدانلو، مدیر حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آشخانه نیز با اشاره به برگزاری آزمون ورودی مدارس علمیه شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: این آزمون پنجم اردیبهشت ماه به صورت همزمان با دیگر حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان برگزار شد که در این شهرستان 150 متقاضی شامل 100 نفر برادر و 50 خواهر برای ورود به دو حوزه علمیه خواهران و برادران آشخانه با یکدیگر رقابت کردند.

 

به گفته وی در مهلت ثبت نام برای ورود به مدارس علمیه، 80 نفر از متقاضیان مدرسه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج) آشخانه را در اولویت اول و 150 نفر نیز در اولویت دوم انتخاب کرده بودند.

 

حجت الاسلام سویدانلو با اشاره به این که بر اساس برنامه قرار است نتایج آزمون ورودی به حوزه های علمیه خراسان هفته نخست خرداد ماه امسال اعلام شود، اظهار امیدواری کرد که امسال با جذب طلاب مستعد و علاقه مند در مدارس علمیه مانه و سملقان و نیز بهبود امکانات آموزشی، وضعیت آموزشی در این مدارس از نظر کمی و کیفی بیش از پیش بهبود یابد.

 

گفتنی است، در نشست توجیهی ویژه طلاب و کادر آموزشی حوزه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، حجت الاسلام حسین حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از زحمات حجت الاسلام علی سویدانلو، مدیر این حوزه علمیه و مسؤول آموزش این مدرسه قدردانی کرد.

 

مدیر آموزش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این برنامه همچنین از پرونده های آموزشی حوزه علمیه حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، بازدید و برخی نکات لازم را به کادر آموزشی و اساتید این مدرسه یادآوری کرد.

 

لازم به ذکر است، شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی با بیش از 100 هزار نفر جمعیت دارای دو حوزه علمیه خواهران و برادران به ترتیب با 35 و 40 طلبه است.

 

حوزه علمیه برادران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) آشخانه در حال حاضر دارای 40 طلبه بوده و مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) این شهرستان نیز 35 طلبه خواهر دارد.

 

اکنون در استان 867 هزار نفری خراسان شالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و امسال در این مدارس افزون بر هزار و 700 طلبه خواهر و برادر مشغول تحصیل هستند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات