۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۲۰۴۰۱۶
سلسله درس های از عقاید اسلام(4)؛

آیت الله حیدری: شناخت خداوند متعال در گرو داشتن ایمان راسخ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری شناخت خداوند متعال و پیامبران الهی و عقاید دینی را در گرو ایمان راسخ دانست و گفت: انسان ملزم به شناخت عقاید دینی خود با آگاهی و بصیرت کامل و ایمان راسخ است؛ زیرا اگر در عقاید دینی شک و تردید کند وظیفه دینی و شرعی خود را ادا نکرده است.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و متولی مدرسه علمیه الغدیر، شامگاه گذشته، دهم اردیبهشت ماه، در چهارمین جلسه از سلسله درس های عقاید اسلام در جمع دانشجویان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با اشاره به دعوت پیامبران که مسیر  شناخت وحی هستند، گفت: شریعت اسلام به دو قضیه عقیده اسلامی و اعمال و رفتار انسان‎ها مربوط می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‎که مأموریت پیامبران در عقیده اسلامی دعوت به شناخت خداوند عزوجل است، اظهار داشت: وظیفه مهم پیامبران دعوت انسان ها به شناخت خداوند متعال و صفات جمالی و جلالی اش است که در هر زمان و مکان باید او را عبادت کنیم.

 

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: هدف از اعمال شرعی یعنی انجام احکام شرعی از جمله نماز، روزه زکات، خمس، حج و وظایف اجتماعی، وحدت اجتماعی، تشکیل نظام اسلامی، دفاع از حریم اسلام و موضع گیری در برابر دشمنان است.

 

آیت الله حیدری شناخت خداوند متعال و پیامبران الهی و عقاید دینی را در گرو ایمان راسخ دانست و گفت: انسان ملزم به شناخت عقاید دینی خود با آگاهی و بصیرت کامل و ایمان راسخ است؛ زیرا اگر در عقاید دینی شک و تردید کند وظیفه دینی و شرعی خود را ادا نکرده است.

 

متولی مدرسه علمیه الغدیر با تأکید بر این که تقلید در شناخت عقاید اسلامی جایز نیست، بیان داشت: شناخت از عقاید با تحقیق، اندیشیدن، برهان و استدلال تجلی می یابد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود اظهار داشت: انسان تحصیل کرده با تحقیق و مطالعه بسیار به شناخت عقاید دینی خود دست می یابد، اما انسان فاقد دانش کافی باید به مرجع تقلید خود رجوع و از محضر وی فیض معرفت عقاید اسلامی را کسب کند؛ زیرا رجوع به مرجع تقلید برای شناخت عقاید اسلامی حجت شرعی است./9456/پ202/غ

ارسال نظرات