۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۲۰۳۹۶۲
رییس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی تبلیغی:

دفترتبلیغات اسلامی ورود در عرصه تبلیغ نوین را وظیفه خود می داند

خبرگزاری رسا _ رییس اداره تبلیغ مجازی دفترتبلیغات اسلامی گفت: این دفتر به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین نهاد در اعزام مبلغ و عرصه تبلیغ سنتی در کشور، اکنون وظیفه خود می‌داند که همانند عقبه بلند مدت خود در عرصه تبلیغ نوین وارد شود.
جشنواره تبليغ نوين

 به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی زین العابدین در رابطه با بخش مجازی جشنواره تبلیغ نوین «جنات» اظهار کرد: ضرورت فعالیت در عرصه تبلیغ مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست و با توجه به گسترش استفاده اینترنت و نرم افزارهای تحت شبکه و با پدید آمدن تلفن همراه‌های هوشمند پیشرفته و نرم افزارهای مختلف تلفن همراه، ارتباط با مخاطبین تسهیل و گسترش روزافزونی یافته که نوعی ارتباط جدید و از جنسی تازه فراهم آورده است.

 

وی با تاکید بر اینکه این تکنولوژی نیز مانند دیگر تکنولوژی‌ها به سرعت وارد فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران شده است ابراز کرد: اینترنت و به خصوص شبکه‌های ارتباط اجتماعی با سرعت بیش از حد تصور رشد و توسعه پیدا کرد و برخلاف آن فرهنگ استفاده از آن به هیچ عنوان رشد نموّ نکرد.

 

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: این تکنولوژی فرصت بسیار خوبی برای تبلیغ و تاثیرگذاری در مخاطب به صورت آنلاین و با سرعت بالا با کمترین هزینه و امکانت می‌باشد.

 

وی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی در این میان در قالب ناتوی فرهنگی از این ابزار برای هجوم بیش از پیش به ارکان و اصول اعتقادی مردم این آب و خاک اقدام می کنند.

 

زین العابدین اذعان کرد: طبیعی است حوزه علمیه به عنوان اصلی‌ترین نهاد دینی و فرهنگی کشور وظیفه خود می‌داند در این عرصه با قدرت ورود کند و ضمن مبارزه علیه آسیب های وارده ، از این ابزار برای ابلاغ پیام دین و اهل بیت(ع) استفاده مطلوب را ببرد.

 

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان نماد روشنفکری حوزه علمیه از سوی مقام معظم رهبری شناخته شده است ابراز کرد: این نهاد حوزوی به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین نهاد در اعزام مبلغ و عرصه تبلیغ سنتی در کشور فعالیت می‌کند واکنون وظیفه خود می‌داند که همانند عقبه بلند مدت خود در عرصه تبلیغ نوین وارد شود.

 

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: به همین دلیل در ساختار جدید دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی تبلیغی آن، اداره کل تبلیغ نوین شکل گرفت که در سه عرصه اصلی تبلیغ «مجازی، رسانه‌ای و مکتوب(غیر از کتاب)» فعالیت کند.

 

زین العابدین تصریح کرد:با توجه به گسترش روزافزون اینترنت در کشور حتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور و البته ضریب بالای نفوذ آن در فرهنگ مردم، عرصه تبلیغ مجازی از اهمیتی دو چندان برخوردار است.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: از این رو معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی برگزاری جشنواره جنات را در سه بخش «مجازی، رسانه‌ای و مکتوب» فراخوان داد که شاهد حضور بی‌سابقه طلاب در عرصه تبلیغ مجازی بودیم که در چهار بخش اصلی وبلاگ نویسی، طراحی سایت، انجمنهای گفتگو و شبکه‌های اجتماعی آثار دسته بندی وارزیابی گردیده است.

 

لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره تبلیغ نوین جنات که با حضور وزیر محترم ارتباطات و فن آوری اطلاعات و دبیرشورای عالی فضای مجازی کشور روز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه ساعت 9:30 صبح در مرکز همایشهای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، واقع در چهارراه شهدا، ابتدای خیابان معلم برگزار می‌شود.

معاونت فرهنگی وتبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با همکاری و مشارکت برخی مراکز و نهادهای همسو، جشنواره برترین های تبلیغ در عرصه جوانان و رسانه و همچنین جشنواره ایده های برتر تبلیغ را در گذشته برگزار کرده است./916/د102/ع

ارسال نظرات