۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۲۷۵
امام جمعه موقت اصفهان:

حزب و گروه نباید ملاک انتصاب مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان بر لزوم توجه به تعهد و تخصص افراد در انتصابات دولتی تأکید کرد و گفت: حزب و گروه نباید ملاک انتصاب مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت شهر اصفهان امروز در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به "9 اردیهشت" روز شوراهای اسلامی تخصص، توانایی و تعهد را بهترین ملاک برای انتخاب مسؤولان برشمرد و گفت: متأسفانه این امر در برخی ادارات جای خود را به رفاقت و هم حزب و گروه بودن داده است.

وی به سخنان رهبر انقلاب در خصوص شوراها اشاره و افزود: دخالت جناح بندی ها و انگیزه های شخصی و طایفه ای در شوراها زهر مهلکی است که اثر بخشی آن را کم می کند.

حجت الاسلام میردامادی خاطرنشان کرد: بعضا دیده می شود مسؤولان و مدیران خوب و دلسوز به دلیل هم گروه و هم حزب نبودن کنار گذاشته می شوند و از افرادی استفاده می شود که حتی برخی از آنها در فتنه 88 نقش داشته اند.

وی با اشاره به آیات و روایات گفت: اگر پدران و فرزندان خود را به خدا و رسول او اولویت دادید منتظر عذاب الهی باشید، لذا باید دقت کرد تا مصالح شخصی و حزبی را به مصلحت نظام رجحان ندهیم و تنها برای خدا کار کنیم که این امر باث ماندگاری می شود.

خطیب جمعه اصفهان سالروز عملیات بیت المقدس، شکست حمله نظامی امریکا در صحرای طبس و شکست امریکا در ویتنام را از جمله مناسبت های این هفته ذکر کرد و گفت: زمانی که انبارهای اسلحه ما خالی بود و همه دنیا عراق با انواع تسلیحات روز دنیا مسلح می کردند فرزندان شما با رمز یا حسین(ع) و یا زهرا(س) در جبهه های حق علیه باطل چنان فتوحاتی داشتند که امام راحل فرمودند: من بازوی شما رزمندگان را می بوسم و به این بوسه افتخار می کنم.

وی تصریح کرد: همانطور که حضرت زینب(س) در خطابه خود به یزید گفتند تو به ما ظلم زیادی کردی اما نمی توانی فکر و دین عزت ما را از بین ببری، امریکا نیز در این 35 سال برای آزار و اذیت این ملت از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد لیکن این اقدامات نمی تواندبه انقلابی که با خون صد ها هزار جوان آبیاری شده است، خدشه ای وارد کند.

حجت الاسلام میردامادی به روز خلیج فارس اشاره و اظهار داشت: نام این خلیج بر اساس کتب تاریخی و اسناد معتبر خلیج فارس بوده و خواهد ماند.

وی ولادت شیخ بهایی و هفته اصفهان را از افتخارات این شهر برشمرد و گفت: تخت فولاد اصفهان گنجینه گرانقدری از بزرگانی است که هر یک باعث سربلندی این دیار شده اند.

وی به تلاش های بسیار شیخ بهایی اشاره و افزود: این مهندسِ عالمِ ریاضی دان خدماتی به مردم کرده که هنوز در تمام دنیا به دنبال راز و رمز آن می گردند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اول رجب میلاد امام محمد باقر(ع) است که خلأ علمی و فرهنگی اسلام را به خوبی پر کرد و ریشه علوم دنیا توسط این امام و امام جعفر صادق(ع) پایه گذاری شد.

وی به مردم تذکر داد: از فضیلت لیله الرغائب غافل نشوید چرا که این شب از شب های با عظمت سال است که برای آن اعمالی ذکر شده و بهتر است در این شب به راز و نیاز و عبادت بپردازید.

حجت الاسلام میردامادی "12 اردیبهشت" روز جهانی کارگر را گرامی داشت و گفت: پیامبر اکرم(ص) به عنوان شخص اول عالم بشریت بر دستان کارگر بوسه می زنند و می فرمایند دوست دارم به دستان کارگری که در اثر کار پینه بسته است را ببوسم و طلب روزی حلال را معادل جهاد در راه خدا می دانند./1305/پ202/ب 

ارسال نظرات