۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۰۲۰۹۰
محسن رضایی:

اقتصاد مقاومتی مکمل دیپلماسی انقلابی است

خبرگزاری رساـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که در مقابل تحریم‌ها، غربی‌ها و آمریکایی‌ها را به زانو در آورد به طوری که آن‌ها اذعان کنند تحریم‌ها کاری اشتباهی استف تصریح کرد:در واقع اقتصاد مقاومتی مکمل دیپلماسی انقلابی است.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز 27 فروردین در ادامه همایش کشوری چهار روزه "اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درون‌زا" در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد به بیان موانع محقق نشدن اقتصاد مقاومتی در کشور در شرایط حاضر پرداخت و اظهار داشت: رکود تورمی یک پدیده ترکیبی است که از سال 1970 با به‌وجود آمدن بیکاری و تورم با یکدیگر ایجاد شده است و این امر زندگی مردم را به صورت مضاعف تحت فشار قرار می‌دهد.

وی با بیان این که مشکلی هم که در حال حاضر در ایران وجود دارد اینست که وقتی نقدینگی اضافه می‌شود تولید پاسخ مثبت نمی‌دهد بنابراین نیاز است تا ساختار تولیدی کشور اصلاح شود، تصریح کرد: به همین دلایل نیز رهبر معظم انقلاب شعار امسال را بسیار حکیمانه انتخاب کرده‌اند چرا که عزم ملی و مدیریت جهادی لازمه تحقق شعار سال است ودر حقیقت مدیریت جهادی یک دانش و یک هنر بوده که دارای ساختار استراتژیک، روابط و منابع انسانی مشخص است.

وی درادامه با تاکید بر این که باید انضباط مالی رعایت شود، تصریح کرد: اگر دولت‌ها انضباط مالی را رعایت نکنند رکود تورمی بیشتر می‌شود که در این شرایط  دستمزدها نیز کاهش می یابد.

وی با بیان این که تورم در تمام دولت‌ها بوده و دولت یازدهم قول داده است که این تورم را تا 25 درصد کاهش دهد، گفت:اما باید گفت تورم مالیات غیرمشروعی است که اکثر مردم پرداخت می‌کنند.

رضایی در ادامه از بنزین وارداتی انتقاد کرد و افزود: وقتی تحریم شدیم دولت سابق از پتروشیمی استفاده کرد و همین مسئله سبب شد شهرهای مرکزی و بزرگ کشور با آلودگی فراوان مواجه شوند در حقیقت اشتباه بزرگ بیست و پنج سال سال پیش صورت گرفت و این بود که گفتند پالایشگاه صرفه اقتصادی ندارد و همین سبب عقب افتادگی از تولید بنزین شد.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بیام مقایسه تعریف های عامیانه و منطقی از اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در واقع اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت مردم نیست و در حقیقت اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی مردم در برابر شوک ها و فشارهای دشمنان.

اقتصاد مقاومتی ضلع سوم اقتصاد کشور

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی ضلع سوم اقتصاد کشور است که این ضلع نیز هدف خاص خودش را در جامعه دنبال می کندف تصریح کرد: دو سند مکمل اقتصاد مقاومتی وجود دارد که یکی چشم‌انداز 1404 و دیگری اجرای سیاست‌های اصل 44 است که هر کدام دارای هدفی است وبرخی ممکن است تصور کنند اقتصاد مقاومتی به جای این دو سند قرار گرفته است.

وی افزود: اما باید گفت هر دو این دوسند پابرجا بوده و سیاست های اصل 44 حدود و محدوده فعالیت‌های خصوصی، عمومی و مردمی را علامت‌گذاری کرده اما اقتصاد مقاومتی مانند راهی است که به سمت هدفی به نام چشم‌انداز می‌رود که با توجه به آن می‌توان در راه و مسیر و اهداف درست پیش رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان این که اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که در مقابل تحریم‌ها، غربی‌ها و آمریکایی‌ها را به زانو در آورد به طوری که آن‌ها اذعان کنند تحریم‌ها کاری اشتباهی استف تصریح کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی مکمل دیپلماسی انقلابی است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر آن اهتمام ورزیدند، گفت: اقتصاد مقاومتی دو هدف مهم تحریم‌ناپذیر کردن و استفاده از فرصتی برای به شکوفایی رساندن اقتصاد کشور است که باید از دل تحریم‌ها اقتصاد ایران را به شکوفایی برساند.  

 وی درادامه به بیان منابع ثروتی در ایران درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: در واقع نفت می‌تواند یکی ازهشت پایه اقتصادی کشور باشد و در کنار آن نیز از سایر ظرفیت‌ها  استفاده کرد.

رضایی در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات ژنو گفت: بهتر از این هم می شد مذاکره کردو شرط خلع سلاح شیمیایی و میکروبی رژیم صهونیستی را در مذاکرات گذاشت چرا که وقتی در مذاکرات طرف مقابل شروع به زیاده‌خواهی می‌کند نیاز به پاسخگویی به موقع است و این درحالی است که برخی از اقدامات پارلمان اروپا مزاحی بیشتر نیست.

محمد هادی همایون، معاون آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این همایش در خصوص سیر تاریخی تمدن‌سازی اسلامی گفت: در رابطه با تمدن‌سازی اسلامی چند نگاه وجود دارد؛ برخی گفته‌اند تمدن اسلامی از مدینه و بعد از پیامبر(ص) آغاز، در قالب چهار خلیفه استمرار یافت و در نهایت با حمله مغول فرو پاشید.

وی با بیان این که تمدن‌سازی طی چند سال گذشته به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) رسیده است، گفت: مسئله آمریکا تنها به دلیل صادرات نفت نبوده است بلکه مسئله آمریکا با ایران بسیار جدی‌تر از این مسائل است و این مسئله مربوط به امروز و دیروز نیست.

 همایون تصریح کرد: مطمئن باشید چنانچه آمریکا می‌توانست به ایران حمله کند این کار را می‌کرد و چنانچه این امر صورت نمی‌گیرد به دلیل این است که نمی‌توانند اقدامی انجام دهند وهر کجا که موضوع تمدن‌سازی جدی می‌شود دعوا بین برادران شکل می‌گیرد و این یک دعوای تاریخی و مهم است که از ابتدا در زمان هابیل و قابیل شکل و در مقطعی از زمان به فرزندان یعقوب می‌رسد و امروز نیز به طرق مختلف ادامه می یابد./934/پ202/ج

 

    

 

ارسال نظرات