۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۰۱۵۱۴

مافیا دوست قدیمی برلوسکونی را فراری داد

خبرگزاری رسا ـ گاسپاره اسپاتوزو، یکی از اعضای پیشین مافیا در دادگاه شهادت داده است که این سناتور ۷۲ ساله رابط بین مافیای سیسیل و آقای برلوسکونی بوده است.
مارچلو دل اوتي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از شبکه یورونیوز؛ به گفته دادستان شهر پالرموی ایتالیا، مارچلو دل اوتری، یکی از دوستان قدیمی و هم پیمانان سیاسی سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، پیش از اعلام حکم نهایی اش در پرونده همدستی و ارتباط با مافیا، از ایتالیا فرار کرده است.


پیش از صدور رای دیوان عالی ایتالیا در دادگاه تجدیدنظر و از بیم فرار این سناتور و بنیانگذار حزب فورزا ایتالیا، حکم بازداشت وی صادر شد اما پلیس او را در خانه اش نیافته و در گزارشی اعلام کرده که او در لبنان دیده شده است.


وکیل آقای دل اوتری تایید کرده که وی بخاطر آزمایشان پزشکی در خارج بسر می برد.

گاسپاره اسپاتوزو، یکی از اعضای پیشین مافیا در دادگاه شهادت داده است که این سناتور 72 ساله رابط بین مافیای سیسیل و آقای برلوسکونی بوده است.

آقای اسپاتوزو که بخاطر چندین فقره قتل در زندان بسر می برد، اظهار داشته که در سال 1993 میلادی، طبق معامله و در ازای دستیابی به مزایای ویژه ای، مافیا قول داده که از آقای برلوسکونی در انتخابات حمایت کند.

سیلویو برلوسکونی در این باره تحت پیگرد نیست اما بدلیل مجرم شناخته شدن در پرونده فرار مالیاتی، به احتمال زیاد باید به مدت یکسال به انجام خدمات اجتماعی بپردازد./1409/ح

ارسال نظرات