۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۰۱۴۸۹
حجت الاسلام و المسلمین عاملی:

مهار مصرف گرایی بدون مشارکت عمومی امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل به مصرف بیش از حد سوخت و انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: این مشکل جز با عزم ملی از سوی مردم و مدیریت جهادی از سوی مسوؤلان قابل حل نیست و مقام معظم رهبری این دو مطلب را برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور در نامگذاری سال مورد تاکید قرار داده اند.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به فاز دوم هدفمندی یارانه ها در کشور، گفت: موفقیت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در گرو عزم ملی از سوی مردم و مدیریت جهادی مسوؤلان می باشد.

 

وی به مصرف بیش از حد حامل های انرژی در کشور تأکید کرد و افزود: ما از جهت مصرف انرژی به مرحله‌ای رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک نه تنها صادر‌کننده گاز و نفت نخواهیم بود بلکه وارد کننده بوده و از این بابت متضرر می شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: میزان مصرف روزانه بنزین و گاز در ایران در واقع معادل پنج میلیون بشکه نفت است،با وجود این ما هر روز به این میزان سرمایه کشور را هدر کرده و می سوزانیم.

 

امام جمعه اردبیل به مصرف بیش از یک میلیارد لیتر بنزین در ایام عید در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: این در حالی است که پالایشگاه‌ها دیگر جوابگو نبوده و مجبور هستیم پتروشیمی‌ها را به خط تولید بنزین نامرغوب تبدیل کنیم که هم محیط زیست را ویران می‌کند و هم از تولید محصولات پتروشیمی که سهم عمده‌ای در اقتصاد ایران دارد محروم می شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، خاطرنشان کرد: اگر مردم در مصرف انرژی دقت کنند و قدری از رفاه خود بکاهند و مسوؤلان نیز با فرهنگ سازی مناسب  به فکر حل مشکل باشند، قطعا این مشکلات حل خواهد شد.

 

امام جمعه اردبیل، تأکید کرد: این مشکل جز با عزم ملی از طرف مردم و مدیریت جهادی از سوی مسوؤلان قابل حل نیست و مقام معظم رهبری این دو مطلب را برای حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشور در نامگذاری سال مورد تاکید قرار داده اند.

 

وی افزود: اگر عزم ملی و مدیریت جهادی مسوؤلان در حل معضل مصرف گرایی در کشور نباشد، آیندگان ما را نفرین خواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در ادامه خطبه های خود با اشاره به شخصیت والای شهید صیاد شیرازی، گفت: شهید بزرگ ما قربانی تروریسم کور منافقین شد و همان کسانی که 17 هزار انسان بی‌گناه به دست آنها جان باخت حالا در حمایت خاص اروپا و آمریکا به عملیات تروریستی ادامه می دهند.

 

وی به 29 فروردین، روز ارتش نیز اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران چنان عظمتی یافته است که در دامن خود سرداری چون صیاد شیرزای را پرورش می دهد، امروز ارتش به کابوسی بزرگ برای دشمنان ایران اسلامی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی به سفر  اخیر رییس جمهور کشور آذربایجان به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: از سوی جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی درباره ارتقای مناسبات با جمهوری آذربایجان وجود ندارد ، ایران همیشه خیر خواه جمهوری آذربایجان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز ما حامی آذربایجان هستیم و انتظارداریم که در این کشور اعمال مخالف دین و ایران متوقف شده و افراد متدین نیز از زندان ها آزاد شوند.937/پ202/س

ارسال نظرات