۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۲۸۳
در جشن بزرگ «دانش و اقتدار» عنوان شد؛

برتری «چ» چمران از چگوارا

خبرگزاری رسا ـ جشن بزرگ «دانش و اقتدار» به مناسبت روز انرژی هسته ای و اختتامیه مسابقه «آرمان من؛ انقلاب من» با حضور ابراهیم حاتمی کیا، خانواده شهدای هسته ای در مشهد برگزار شد.
شهيد چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جشن بزرگ «دانش و اقتدار» به مناسبت روز انرژی هسته ای و اختتامیه مسابقه «آرمان من؛ انقلاب من» روز گذشته با حضور ابراهیم حاتمی کیا، خانواده شهدای هسته ای و اجرای موسیقی حامد زمانی در محل سالن اجتماعات شهید بهشتی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، در جشن بزرگ دانش و اقتدار، برای انقلاب چهار رکن برشمرد و تأکید کرد: شما مردم پایه های اصلی انقلاب و سازندگان آن هستید.

 

وی در ادامه، پیشگامی امام امت، استقلال انقلاب و جبر زمانه و نظام حاکم را از دیگر ارکان انقلاب خواند و افزود: انقلاب به حیات و رشدش ادامه می دهد. اهمیت مردم در انقلاب از آن روست که پیغمبران به مدد مردم بعثت یافتند و برای تکامل مردم آمدند بنابراین در اسلام مردم اهمیت خاصی دارند.

 

تا پیش از این چ بنام چگوارا بود؛ از این پس چ یعنی چمران

 

در ادامه این مراسم، ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان و لشکری پور تهیه کننده فیلم سینمایی «چ» نیز از این رو مورد تقدیر قرار گرفتند که تا پیش از این «چ» در ایران تداعی چگوارا بود و از این پس چمران با شنیدن این حرف، نام چمران در اذهان نقش می بندد.

 

حاتمی کیا و لشکری پور، سپس لوح تقدیر و یادبودهای موسسه جوانان آستان قدس رضوی را به خانواده شهید تهرانی مقدم اهدا و ابراز امیدواری کردند که جوانان در جوار علی بن موسی الرضا(ع) شهدا را سرفصل زندگی شان قرار دهند.

 

«چ» فیلم انقلاب است

 

کارگردان «چ»، در سخنانی کوتاه اظهار کرد: امیدوارم نسل جوان این فیلم را ببیند، درک کنند و ارتباط برقرار نمایند؛ از این دست افراد در انقلاب زیاد داشتیم. البته انقلاب فدایی جنگ شد بدین معنا که کوتاهی فاصله جنگ و انقلاب باعث کمرنگ شدن قهرمانان انقلاب شد.

 

وی افزود: «چ» در واقع فیلم زمان جنگ نیست بلکه شش ماه پس از انقلاب است؛ حفظ این مملکت بسیار کار سختی بود جوانان باید قهرمانان انقلاب را بشناسند.

 

تهیه کننده «چ» نیز در پاسخ به این که چرا چمران به روایت حاتمی کیا اینگونه درخشیده است، گفت: 20 فروردین روز بزرگی است پیوند این مجلس با شب سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی، سالروز هنر اسلامی، شهادت شهید صیاد شیرازی و روز انرژی هسته ای شاهدی بر این مدعاست. دغدغه حاتمی کیا برای فرهنگ این مملکت اتفاق مبارکی است و در واقع تجلی دغدغه های شهید آوینی را در ایشان شاهد هستیم.

 

حاتمی کیا درخصوص موضوعات ضروری سینما در عصر حاضر، مدعی شد: همه کار را همه کس نمی تواند انجام دهد من در حیطه انقلاب و جنگ می توانم حرفی برای گفتن داشته باشم که حرف های ناگفته بسیاری برای جوانان باید بازگو گردد.

 

لازم به ذکر است 130 هزار نفر در مسابقه «آرمان من انقلاب من» با موضوع جمع آوری شعارهای به ثبت رسیده انقلابی، شرکت داشتند که در اختتامیه این مسابقه از 85 برگزیده توسط حجت الاسلام راشد یزدی، ابراهیم حاتمی کیا، لشکری پور تهیه کننده فیلم سینمایی «چ» و امیر خوراکیان مسوول موسسه جوانان آستان قدس رضوی جوایزی اهدا شد.

 

 در پایان این مراسم نیز، حامد زمانی، خواننده انقلابی، ترانه های راه روشن (تقدیمی به مصطفی احمدی روشن)، مرگ بر آمریکا، گزینه های روز میز و پایداری را اجرا کرد./934/پ202/س

ارسال نظرات