۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۹۷۷
استاد حوزه علمیه قم:

برخی سیاستمداران پرکار نسبت به دین شست و شوی مغزی شده اند

خبرگزاری رسا ـ استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم لذت بردن از زندگی را در ترک معاصی دانست و گفت: عده ای تصور می کنند، لذت زندگی را سرمایه داران می بردند، اما این تصور غلط است همچنین برخی به قدری مشغول سیاست هستند که نسبت به دین شست و شوی مغزی شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي احدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، استاد تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در مسجد النبی(ص) کوی شهید باهنر اهواز با بیان این که انسان لذت معنویت را تنها با چشیدن می تواند احساس کند، اظهار داشت: اگر انسان حیا و عفت برایش زیبا شد به سمت آن ها می رود.

 

وی با بیان این که انسانی که حیا را برای خود ملاک قرار می دهد، درون خود را از زیبایی های زودگذر خالی می کند، خاطرنشان کرد: وجود معنویت در درون انسان بزرگترین هدیه ای است که نصیب انسان های با تقوا می شود.

 

رییس موسسه تحقیقاتی جوادالائمه(ع) با اشاره به عبادت های طولانی علما و بزرگان تصریح کرد: بزرگان دین ساعت ها به سجده در برابر خداوند می پرداختند و این سجده را با تمام وجود درک می کردند.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: بزرگان در سجده خود آن چنان لذت سجده خود را می چشیدند، که وجود آن ها تجلی سجده شده بود.

 

نویسنده تفسیر فروغ همت را راه رسیدن به سلوک الهی دانست و گفت: انسان عارف باید نسبت به اقامه نماز اول وقت و ترک گناه همت کند.

 

وی با بیان این که لذت های مادی نباید قلب انسان را از خدا خالی کند، اظهار داشت: انسان سالک به گونه ای زندگی می کند که دلش از خدا خالی نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان این که گرفتار عشق های مجازی شدن نشان دهنده خالی شدن دل از خداوند است، خاطرنشان کرد: گاهی دل انسان به قدری تاریک می شود که انسان در حالی که چشم دارد اما نابینا می شود.

 

وی با بیان این که برخی از جوانان امروزی دلشان خراب شده است، اظهار داشت: اگر درون انسان از معنویت سرشار باشد در زندگی دچار مشکل نخواهند شد.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: انسان سالک اقدام به کاری نمی کند که در عبادت او تأثیرگذار باشد و عملی را که در عبادت او تأثیر منفی می گذارد، ترک می کند.

 

نویسنده تفسیر قرآنی فروغ، لذت بردن از زندگی را در ترک معاصی دانست و گفت: عده ای تصور می کنند، لذت زندگی را سرمایه داران می بردند، اما این تصور غلط است همچنین عده ای به قدری مشغول سیاست هستند که نسبت به دین شست و شوی مغزی شده اند.

 

وی با انتقاد از صحبت هایی که در مهمانی‌ها و شب نشینی ها می شود، خاطرنشان کرد: مردم در مهمانی های ایام نوروز تنها به بحث سیاسی و قیمت اجناس پرداختند و مجالس خود را از معنویت خالی کردند؛ اما باید گفت تا زمانی که زبان معنویت درست نشود، مشکلات سیاست نیز حل نخواهد شد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات