۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۰۰۳۲۳
نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت وگو با رسا:

رهبر معظم انقلاب نگران منحرف شدن ابزار عرصه فرهنگ سازی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری نگران این است که عرصه ابزار فرهنگ سازی با تبدیل به اباحی گری و تسامح و تساهل میزان اثرگذاری خورد را از دست دهد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که دشمن درپی راندن خدا از قلب های مردم است، اظهارداشت: خداوند در درون هر انسانی قلبی قرار داده که جای خدا و یا مکانی برای غیر او است و دشمن برای خالی کردن قلب مردم از وجود خدا تلاش می کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران آمده تا ذهن و قلب مردم را به سوی خدا هدایت کند و تلاش جمهوری اسلامی ایران نیز در جهتی بوده که علاوه بر مردم ایران، مردم منطقه را با ارزش ها و معارف دینی آشنا کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی کتاب، فیلم، آثار هنری، مکتوب و الکترونیکی را از ابزار های کار فرهنگی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نگران این است که عرصه ابزار فرهنگ سازی با تبدیل به اباحی گری و تسامح و تساهل میزان اثرگذاری خورد را از دست دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ضرورت داشتن ادبیات جذاب توسط مبلغان دینی، افزود: آنچه که امروز برای ما ضرورت دارد این است که چگونه با مردم صحبت کنیم تا علاوه بر جذابیت، روشنگری را نیز در متن آن منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: در تابستان سال جاری کاری را برای نخستین بار شروع کردیم که در آن 15 هزار مبلغ را در ماه رمضان به مناطق مختلف اعزام کرده تا با روش های نوین فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی شیوه تطبیق تاریخ گذشته با حال را بهترین شیوه تبلیغی دانست و اظهارداشت: اگر ما بتوانیم میان گذشته و حال تطبیقی برقرار کنیم و بسیاری از منبری های ما گذشته را خوب تحلیل می توانیم به زیبایی نکات تبلیغی را به مردم آموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه به نمونه ای شیوه تطبیقی تاریخ اشاره کرد و بیان داشت: محاصره امام حسین(ع) و شعب ابی طالب از سخت ترین تحریم های تاریخ بودند اما هرگز تسلیم نشدند؛ تحریم های اخیر نیز به گقته غربی ها فلج کننده و بی سابقه بود، حال اگر ما بخواهیم تسلیم شویم پس چرا انقلاب کردیم؟، اگر امام حسین(ع) قرار بود تسلیم شود پس چرا به نینوا رفت و مقاومت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب دینی با شالوده فرهنگی است، به این معنا که تأثیر گذاری مبانی دینی انقلاب باید بر فکر، نگرش، رفتار و عملکرد مردم باشد./9462/ت302/ج

ارسال نظرات