۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۹۹۷۴۹

انتقاد نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از کمبود بودجه فرهنگی در کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی در کشور، اظهار کرد: اختصاص اعتبارات نیم و یا یک درصدی به بخش فرهنگی مظلومیت بودجه ای و برنامه ای این حوزه در کشور را نشان می دهد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی عصر یکشنبه، هجدهم اسفندماه به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، در جمع فعالان و اعضای کانون های مساجد خراسان شمالی، اظهار کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی در سی و پنجمین سال پیروزی پیروزی انقلاب، از نظر سیاسی جایگاه تثبیت شده ای یافته است.
به گفته وی با این وجود از نظر فرهنگی هنوز جایگاه کشور تثبیت نشده و مشکلات متعددی در این زمینه وجود دارد.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خواستار تثبیت جایگاه فرهنگی کشور شد و اظهار کرد: برای تثبیت جایگاه فرهنگی نظام اسلامی بایستی در حوزه برنامه ریزی و اختصاص بودجه تغییرات اساسی روی دهد.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی در کشور، افزود: اختصاص اعتبارات نیم و یا یک درصدی به بخش فرهنگی مظلومیت بودجه ای و برنامه ای این حوزه در کشور را نشان می دهد.
وی نگاه کنونی به حوزه فرهنگ را نگاه حداقلی دانست و اظهار داشت: مسأله فرهنگ باید در بودجه بندی و برنامه ریزی اولویت نخست باشد اما متأسفانه بخشی از اقدامات و تصمیم ها در این زمینه تبلیغاتی و کم تأثیر است.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با انتقاد از ارائه آمارها و گزارش آماری از برنامه های فرهنگی در کشور، تصریح کرد: در مقوله فرهنگ لازم است بیش از آن که به کمیت و آمار برنامه ها توجه می شود؛ به کیفیت و تأثیرگذاری آنها دقت شود چرا که اجرای برنامه های صرفا تبلیغاتی و افزایش آمار این برنامه ها، اگر به بهبود وضعیت فرهنگی منجر نشود؛ سودی نخواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نقش مساجد در تقویت وضعیت فرهنگی کشور، به فراهم کردن زمینه حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد تأکید کرد و گفت: باید با تقویت جاذبه های مساجد، زمینه برای حضور بیشتر مردم علی الخصوص نسل جوان در این اماکن مذهبی و فرهنگی مهیا شود.
به گفته وی در این راستا می باید از ایده ها و سلایق جوانان برای انجام فعالیت های دینی و فرهنگی استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که سه گروه ائمه جماعات، کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج، حلقه های پیوند در مساجد به شمار می روند، اظهار داشت: باید پیوند بین امام جماعت، کانون های فرهنگی و هنری و پایگاه های بسیج در مساجد تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: با تقویت پیوند بین این سه گروه در مساجد، بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.
به گفته وی از منظر اسلامی و دینی، مساجد اماکنی هستند که در آنها فرهنگ و هنر به یکدیگر متصل می شوند و ائمه جماعات مساجد می توانند به عنوان حلقه اتصال این دو موضوع عمل کنند.
امام جمعه بجنورد عنوان کرد: امامان جماعت مساجد می توانند با ایجاد پیوند بین هنرمندان و فرهنگ مداران، خروجی مساجد را باارزش تر و قیمتی تر کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که مساجد کانون های انسان سازی و کادرسازی هستند، افزود: باید با تقویت نقش مساجد، انسان های متعهد و دینی برای جامعه اسلامی تربیت شود.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: فرهنگ به عنوان سیرت انقلاب اسلامی ایران نیازمند مراقبت و تقویت است و در این زمینه فعالان و متولیان مساجد رسالت مهمی بر دوش دارند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات