۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۹۸۶۶۴
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی مطرح کرد؛

استعداد محوری رویکرد پذیرش در حوزه علمیه خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: اولویت نخست برای پذیرش طلبه در مدارس علمیه استان، شناسایی افراد مستعد و جذب کیفی طلاب است.
نشست مديران حوزه هاي علميه خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی روز چهارشنبه در نشست مدیران مدارس علمیه استان که با موضوع جذب و پذیرش طلاب در مرکز این نمایندگی برگزار شد، مسأله جذب و پذیرش طلبه در حوزه های علمیه را امری مهم و مؤثر دانست و اظهار کرد: جذب طلاب مستعد زیربنای اساسی رشد و توسعه مدارس علمیه به شمار می رود.
وی از زحمات مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی در زمینه جذب طلاب قدردانی کرد اما گفت که باید اولویت نخست برای پذیرش طلبه در حوزه های علمیه استان، شناسایی افراد مستعد و جذب کیفی طلاب باشد.
حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به رسالت روحانیان در جامعه، اظهار کرد: حوزه های علمیه باید افرادی را پذیرش کنندد که بهترین های جامعه باشند چرا که رسالت مدارس علمیه در واقع تربیت و پرورش سربازان امام زمان(عج) است.
به گفته وی در حالی که امروز در سرتاسر دنیا ملت های آزادی خواه بیش از هر زمان دیگری خواهان شنیدن صدای حق و معارف الهی و ارزش های اسلامی هستند، انجام این رسالت بر دوش روحانیان مستعد و به روز مدارس علمیه است.
دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در حال حاضر گوش های زیادی در کشورهای مختلف دنیا آماده شنیدن ندای الهی هستند و در این زمینه حوزه های علمیه وظیفه دارند مبلغانی خوش فکر و پرانرژی را تربیت کنند.
حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به زیرساخت های مدارس علمیه و تحصیل علوم دینی در استان خراسان شمالی عنوان کرد: به یمن سفر بابرکت مقام معظم رهبری به این استان در سال 91، طرح های زیربنایی مناسبی در راستای توسعه مدارس علمیه به تصویب رسید و اجرای این طرح ها نیز آغاز شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات سفر معظم له و نیز حمایت های مسؤولان استانی و متولیان حوزه علمیه خراسان، طرح های توسعه ای حوزه علمیه در خراسان شمالی تکمیل شده و زمینه توسعه کمی و کیفی تحصیل علوم دینی در این استان فراهم شود.
گفتنی است، در نشست نیم روزه مدیران مدارس علمیه استان خراسان شمالی با موضوع جذب و پذیرش طلاب، حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش حوزه های علمیه استان نیز گزارشی در زمینه جذب طلاب در خراسان شمالی ارائه داد.
در استان خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است.
بر اساس اعلام نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مدارس علمیه استان بیش از هزار طلبه شامل 700 طلبه برادر و 300 طلبه خواهر مشغول تحصیل هستند./9314/پ202/س
ارسال نظرات