۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۹۸۵۸۹
حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی:

سبک زندگی مسلمانان «حفظ حریم دین» است

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، مسلمانان و همچنین طلاب را «حفظ حریم دین» مطرح کرد و با بیان این که ائمه معصومین(ع) حافظ و نشردهنده معارف دینی هستند، گفت: حریم دین، مجموعه معارف دینی از احکام، اخلاق، عقائد و رفتار است.
حجت‌الاسلام والمسلمين ضياء الدين نجفي، متولي مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ضیاءالدین نجفی، متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ششم اسفندماه در جلسه اخلاق طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به این‌که سبک زندگی بدان معنا است که یک رهبر، الگو و قهرمان جلوی ما باشد و ما خود را با او تطبیق بدهیم، ابراز داشت: سبک زندگی به‌قدری مهم است که به‌ویژه نوجوانان و جوانان خواسته یا ناخواسته و دانسته یا ندانسته به‌آن سمت حرکت می‌کنند.

وی سبک زندگی ائمه معصومین(ع)، مسلمانان و همچنین طلاب را «حفظ حریم دین» مطرح کرد و با بیان این که ائمه معصومین(ع) حافظ و نشردهنده معارف دینی هستند، اظهار داشت: حریم دین، مجموعه معارف دینی از احکام، اخلاق، عقائد و رفتار است.

ساماندهی امور یکی از مسائل سبک زندگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی ساماندهی امور را یکی از مسائل سبک زندگی ارزیابی و ضمن تأکید بر طلاب برای ساماندهی امورشان، با اشاره به این که بدون ساماندهی همه مسائل ناتمام می‌ماند، افزود: نقل کرده‌اند که وقتی امام خمینی(ره) در نجف بودند، همه کارهایشان مانند دعا، قرآن و ملاقات با مردم ساماندهی شده بود.

بالندگی و شادابی مثبت از دیگر مسائل سبک زندگی و کلیدی‌ترین راه موفقیت است

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران بالندگی وشادابی مثبت را یکی دیگر از مسائل مربوط به سبک زندگی دانست و آن را کلیدی‌ترین راه موفقیت ارزیابی کرد و ابراز داشت: انسان باید وقت مطالعه، سرکلاس و در مراجعه به استاد شاداب باشد و آن را حفظ کند و هرچیزی که مزاحم این شادابی است باید کنار برود.

وی با اشاره به این‌که ورزش یکی از راه‌های شادابی است، گفت: امام خمینی(ره) پس از اقامه نماز صبح و پیش از شروع درس و همچنین هنگام غروب برای پیاده روی به بیرون از شهر قم می‌رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی طلاب را به انجام ورزش‌های شنا، فوتبال و کوهنوری سفارش کرد و ابراز داشت: من شاهد ورزش کردن حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و حضرت آیت‌الله سبحانی در جوانی‌شان بودم که هر روز یک ساعت برای پیاده روی به بیرون از شهر می‌رفتند.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران بر ضرورت الگوگیری از علماء دین تأکید کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب یک یا دو روز از هفته از ساعت سه صبح به کوهنوردی می‌روند و در بازگشت نماز صبح را اقامه می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت بیدار ماندن در بین‌الطلوعین، خاطر نشان کرد: استاد ما حضرت آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی بخشی از مطالعه‌شان در بین‌الطلوعین بود، ایشان درسی را که شب قبل مطالعه کرده بودند را در بین‌الطلوعین تجمیع می‌کردند./956/پ202/ع

ارسال نظرات