۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۹۸۳۲۳
15 اسفند؛

برگزاری پنجمین مسابقه قرآن و حدیث در حوزه علمیه گلستان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن و حدیث، در مدارس علمیه استان همزمان با سراسر کشور در پانزدهم اسفند ماه امسال خبر داد.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‏الاسلام نادعلی رضایی، رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان افزود: این مسابقه در شش رشته تفسیر، معارف حدیث، قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن برگزار می‏شود.

 

وی اهداف برگزاری این مسابقه را ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن کریم و حدیث و شناسایی و تشویق طلاب به قرائت، حفظ و تدبر در معارف قرآن و عترت بیان کرد.

 

رییس اداره تهذیب حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که پنجمین دوره مسابقه قرآن و حدیث در دو مرحله مقدماتی و کشوری ویژه طلاب برگزار می‌شود، ادامه داد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‏نام، به پایگاه اطلاع‏رسانی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

 

وی همچنین از اعلام فراخوان عمومی نخستین دوره فراخوان مقاله‏نویسی با عنوان اخلاق و زندگی از منظر قرآن کریم و روایات ویژه طلاب و روحانیان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف گسترش فرهنگ قرآنی و رشد و تعالی طلاب در امر تحقیق و پژوهش، مسابقه مقاله‏نویسی با موضوع فوق را در سه سطح اساتید و کادر مدارس علمیه، طلاب سطح یک و طلاب سطوح دو و سه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که علاقه‏مندان و پژوهشگران می‏توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ بیستم فروردین ماه 93 به معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان ارسال کنند، گفت: علاوه بر این علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیستر به معاونت پژوهش مدارس علمیه مراجعه و یا با شماره تلفن 2250545 – 0171 تماس برقرار کنند./950/پ203/ب

ارسال نظرات