۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۶۵۳۶
آیت الله نوری همدانی:

ابوجهل صفتان هیچ‌گاه فرهنگ انقلاب را درک نمی کنند/ظلم به شیعیان بحرین را تحمل نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی بازگشت امام(ره)‌ به مهین را در تاریخ انقلاب بسیار مهم خواند و گفت: باید برای درک بینش و فرهنگ اسلامی تلاش کرد؛ برخی با افکار ابوجهل مأبانه خود هنوز هم فرهنگ انقلاب را درک نکرده اند.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسن نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان گیلان با گرامی‌داشت روز 12 بهمن، اظهار داشت: بازگشت امام(ره) به ایران در تاریخ انقلاب اسلامی دارای جایگاه بلند و موقعیت بسیار بزرگی است.

وی با بیان این که درک بینش و فرهنگ اسلامی بسیار ضروری است، گفت: برخی همچنان این فرهنگ را درک نمی کنند چرا که ابوجهل مآبانه فکر می کنند و نمی توانند عظمت انقلاب را درست بفهمند به همین دلیل امام(ره) فرمود مراقب باشید انقلاب به دست نااهلان نیفتد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که بیداری اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی ایران است، ابراز داشت: بُعد فرهنگی انقلاب در کل جهان اثر گذاشته و قضاوت، افکار و سیاست ملت‌ها را تغییر داد و تمام معادلات مستکبران را برهم زد؛ پیش از انقلاب هیچ کس به فکر مبارزه با مستکبران و جباران نبود اما امروزه کشورهای همچون، بحرین، یمن، مصر و تونس بیدار شده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انقلاب اسلامی بر روی همه مردم و همه بخش های کشور اثرات مثبتی داشته است، گفت: از جمله می توان به تحول در دانشگاه ها اشاره کرد؛ در رژیم طاغوت دانشگاه های ما زیر نظر آمریکا و اروپا بود، بسیاری از دانشجویان فراماسونر بودند و به همین دلیل پس از تحصیل با افکار و عقاید غربی پست های  مختلف را به دست می گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: امروه دانشگاه های ما بر اخلاق اسلامی و عدالت تکیه دارند؛ باید همه تلاش کنند تا داشجویان با این روحیه تربیت شوند، این امر رسالت دینی ما است.

مردم بحرین مظلوم‌ترین شیعه‌ها در دنیا هستند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ملت بحرین را مظلوم‌ترین شیعیان در دنیا دانست و گفت: آل خلیفه به راحتی مردم بحرین را می کشد و هیچ کس دم نمی زد؛ به حکومت بحرین اعلام می کنیم دست از ظلم بردارد، ایران نمی تواند این همه ظلمی که نسبت به شیعیان روا داشته می شود را تحمل کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش شیخ عیسی قاسم در بحرین را به نقش سیدحسن نصرالله در لبنان تشیبه کرد و بیان داشت: از همین جا به ایشان سلام می رسانیم و می گوییم ما با تو هستیم.

وی با بیان آیه «أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» به ضرورت برقراری همدلی و مهربانی در میان مسلمانان تأکید کرد و افزود: ما باید در برابر دشمنان سخت و محکم باشیم؛ روحیه قلدر مآبی و سلطه جویی همچنان در آمریکا و سایر مستکبران وجود دارد بنابراین ما نباید به هیچ وجه در برابر آنان کوتاه بیاییم./928/پ202/ج

ارسال نظرات