۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۹۵۳۳۰
رییس جشنواره بین‌المللی اعتکاف خبر داد؛

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره بین‌المللی اعتکاف تا پایان بهمن‌ماه

خبرگزاری رسا ـ رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف با بیان این‌که سومین جشنواره اعتکاف به صورت بین‌المللی و با رویکرد علمی فرهنگی برگزار می شود، از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان بهمن ماه خبر داد.
حجت‌الاسلام عليرضا تکيه‌اي، رييس ستاد اعتکاف قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف پیش از ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف، با بیان این‌که اعتکاف ریشه در ادیان آسمانی دارد، گفت: فرد اکمل و اتم اعتکاف در دین اسلام است.

وی ادامه داد: امروز فرهنگ اعتکاف سراسری شده و نه تنها در کشور ما بلکه در برخی از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز نهادینه شده است.

رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف با بیان این‌که نخستین جشنواره اعتکاف با گرایش شعر، خاطره و نکات ادبی در سال 91 برگزار شد، اظهار کرد: دومین جشنواره اعتکاف نیز با گرایش فیلم کوتاه، فیلمنامه، مستند، نماهنگ و عکاسی در سال 92 برگزار شد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای تأکید کرد: جایگاه علمی اعتکاف ما را بر آن داشت تا با برگزاری جلسات در شورای سیاست گذاری، سومین جشنواره اعتکاف را با رویکرد علمی فرهنگی برگزار کنیم.

وی با بیان این‌که اعتکاف مورد توجه مذاهب اسلامی و ادیان مختلف است، گفت: از این رو سومین جشنواره اعتکاف را به صورت بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره اعتکاف، ابراز کرد: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری و با توجه به درخواست دستگاه‌های فرهنگی هم‌افزا و علاقه‌مندان، مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس قم، بلوار 45 متری شهید صدوقی، کوچه 56 پلاک 25 واحد یک ارسال کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.etekafqom.com مراجعه کنند.

رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف ادامه داد: زمان اعلام نتایج داوری آثار نیز 15 اسفند امسال است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که تا کنون بیش از ده‌ها مقاله، تألیف و پایان‌نامه به زبان‌های فارسی، عربی، اگلیسی و اردو به جشنوراه ارسال شده، گفت: هیأت علمی و داوری جشنواره اعتکاف برای بررسی آثار ارسال شده آغاز به کار کرده است.

تدوین موسوعه جامع اعتکاف

وی در ادامه از تدوین موسوعه جامع اعتکاف خبر داد و گفت: این موسوعه که در بردارنده مفاهیم و مباحث مروبط به اعتکاف است، از سوی آستان قدس رضوی جمع آوری شده است.

رییس جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف همچنین افزود: کتاب جامع احکام اعتکاف که شامل احکام اعتکاف بر مبنای نظرات مراجع تقلید است نیز در نمایشگاهی که در حاشیه جشنواره بین‌المللی اعتکاف برپا خواهد شد، ارائه می‌شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات