۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۱۳۱
در آستانه انتخابات ریاست جمهوری؛

تغییر سیاست های دولت آنکارا نسبت به سوریه

خبرگزاری رسا ـ رئیس جمهور ترکیه خواستار تغییر سیاست های کشورش در قبال سوریه شد.
عبدالله گل و رجب طيب اردوغان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تغییر سیاست های دولت آنکارا نسبت به سوریه خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه پس از سال‌ها مخالفت صریح و علنی نسبت به حکومت سوریه، خواستار تغییر سیاست های دولت آنکارا نسبت به این کشور شد.
عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه در حالی این ادعا را مطرح می کند که یک هفته دیگر مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه در جمع سفرای ترک که در آنکارا گردهم آمده بودند گفت: به نظر من،‌ ما باید دیپلماسی و سیاست های امنیتی خود را در رابطه با جنوب کشورمان و در حقیقت نسبت به سوریه تغییر دهیم.
گفتنی است یکی از شعارهای اصلی دولت عبدالله گل در زمان انتخابات ریاست جمهوری تغییر سیاست های این کشور در قبال رژیم صهیونیستی بود که پس از گذشت چند سال در عمل تغییری صورت نگرفت و نشان داد این شعار برای جلب آراء مردم ترکیه بوده است. کارشناسان معتقدند هم اینک نیز اعلام تغییر سیاست های این کشور در خصوص سوریه در همین راستا می باشد.
گفتنی است مردم ترکیه به شدت مخالف سیاست های دولت در قبال سوریه هستند و به نظر می رسد دولت گل که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 آماده می کند، با اعلام این تغییر موضع، درصدد جذب آرای مردم باشد تا شاید بتواند دوباره پیروز انتخابات شوند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات