۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۴۷۰۰

اعتراضات بانکوک 18 میلیارد خسارت به بار آورد

خبرگزاری رسا ـ اعتراضات اپوزسیون تایلند تا کنون 18 میلیارد بات به صنعت گردشگری این کشور آسیب رسانده است.
اعتراضات خياباني بانکوک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شرکت های بزرگ هواپیمایی جهان با توجه به طرح اپوزیسیون تایلند برای تعطیل کردن بانکوک، پایتخت این کشور، در روز 13 ژانویه (23 دی)، پروازهای خود به این شهر را لغو می کنند، تا کنون بیش از 30 پرواز خارجی به بانکوک لغو شده اند.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی به نقل از وزارت حمل و نقل تایلند، تاکنون شرکت های خطوط هوایی سنگاپور، خطوط هوایی هنگ کنگ و کاتی پاسیفیک پرواز های خود به بانکوک را لغو کرده اند. این امر در حالی صورت گرفته که اپوزیسیون تایلند وعده داد مانعی در کار فرودگاه های بین المللی بانکوک ایجاد نکند.

طبق ارزیابی های شورای گردشگری تایلند، صنایع گرشگری پایتخت این پادشاهی بر اثر اقدامات اعتراضی اپوزیسیون و کاهش ورود گردشگران به این شهر تا پایان ماه ژانویه (11 بهمن) 18 میلیارد بات، معادل520 میلیون دلار آمریکا ضرر می کند.

یادآور می شود اپوزیسیون تایلند به منظور اعتراض به دولت، طرح تعطیل کردن بانکوک در 13 ژانویه را اعلام کرده و قصد دارد در این روز ادارات دولتی، شاهراه ها و چهار راه های کلیدی را برای برهم زدن انتخاباتی که برای 2 فوریه (13 بهمن) تعیین شده است، به مدت چند روز مسدود کند./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات