۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۴۴۸۴

بازدید آیت الله موسوی جزایری از کارگاه ساخت درب های حرم عسگریین

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری از کارگاه ساخت درب های حرم عسگریین در اهواز بازدید کرد.
آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه چهارشنبه با حضور در حسینیه ثارالله اهواز از کارگاه ساخت درب های حرم عسگریین در این شهرستان بازدید کرد.
در ابتدای این دیدار مسؤول گروه ساخت درب های حرمین عسگریین به ارائه گزارشی از روند ساخت و چگونگی آماده سازی درب های حرم عسگریین پرداخت و گفت: در حال حاضر قلم زنی 4 درب انجام شده و کار پایانی درب های دیگر نیز در آینده ای نزدیک به پایان خواهد رسید.
آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود کارگاه ساخت درب های حرم امامین عسکریین(ع) در اهواز اظهار داشت: مرحله ساخت و قلم زنی این درب‎ها به طور کامل در خوزستان صورت می گیرد.
امام جمعه اهواز با اشاره به اهمیت و سختی کار قلم زنی درب ها خاطرنشان کرد: عمل طلاکاری و نقره کاری بر روی این درب ها با ظرافت خاصی به همکاری هنرمندان اصفهانی در حال انجام است.
استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به افتخار دیگر مردم خوزستان در زمینه طلاکاری ایوان حرم امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: طلا کاری ایوان در حال انجام و در مراحل پایانی کار قرار دارد به گونه ای که پیش بینی می شود در کمتر از شش ماه دیگر این پروژه به پایان خواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که مردم خوزستان با اهدای هدایا و نذورات خود پیرامون ساخت و بازسازی عتبات عالیات ارادت خود را به اهل بیت نشان دادند، اظهار داشت: جا دارد از مسؤولان ستاد بازسازی عتبات استان و هیأت امنای حسینیه ثارالله که زحمات زیادی در این زمینه کشیده اند قدردانی کنم./9464/پ202/ب
ارسال نظرات