۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۹۴۰۵۴
حجت‌الاسلام ماندگاری:

دوری از گناه نشانه قبولی عزاداری است

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: دور شدن از گناه یکی از مهمترین نشانه‌های تأثیرگذاری مراسم‌ عزاداری در انسان‌ها است.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا شنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س)، گفت: مردم در دو ماه محرم و صفر با برگزاری مراسم‌های عزاداری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان دادند.

وی با اشاره به فضیلت‌های شرکت در مراسم عزاداری اهل بیت(ع)، ابراز کرد: حضور در مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) فرصتی مناسب برای درمان بیماری‌هایی است که بر جامعه و مردم عارض شده است.

رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که طبیب و دارو در این مراسم‌ها وجود دارد، افزود: اگر کسی در این محافل درمان نشود مشکل از خودش است.

حجت‌الاسلام ماندگاری تأکید کرد:‌ باید در این دو ماه به گونه‌‌ای عزاداری کرده باشیم که این عزاداری‌ها در قلوبمان تثبیت شده و در اعمال و عبادت‌های ما تأثیر گذاشته باشد.

وی نشانه‌های قبولی مراسم عزاداری را مورد توجه قرار داد و گفت: دور شدن از گناه و معصیت یکی از مهمترین نشانه‌های تأثیرگذاری مراسم‌ عزاداری در انسان‌ها است.

رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کسانی عزاداری‌هایشان در این دو ماه مقبول واقع شده که از گناه و محرمات دوری کنند.

حجت‌الاسلام ماندگاری بر ضرورت شکر گذاری از نعمت‌های الهی تأکید کرد و گفت:‌ شکر نعمت‌های الهی از دیگر نشانه‌های قبولی عزاداری‌ها است.

رییس هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اهمیت خلوص نیت، ابراز کرد: کسانی که خلوص نیت دارند رضای خدا را مد نظر قرار می‌دهند و به دنبال مادیات نیستند.

وی بیان کرد: انسانی که در کارها از خلوص نیت برخوردار باشد خداوند نیز در زندگی او خیر و برکت و سود مالی قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام ماندگاری از دیگر ویژگی‌های عزاداری‌ مقبول را افزایش بصیرت، ‌آگاهی و معرفت نسبت به مسائل دینی ذکر کرد./927/پ202/ی

ارسال نظرات