۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۹۳۹۲۳
امام جمعه مشهد:

افراطی‌گری؛ برچسبی که امیرمؤمنان را خانه نشین کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی تأکید کرد: برچسب «افراطی» که این روزها به نیروهای ارزشی و انقلابی و یا آمران به معروف زده می شود، همان برچسبی است که امیرالمؤمنین علی(ع) را خانه نشین و رهبری امت را از خط امامت منحرف کرد.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته فتنه شناسی و رشد سیاسی مردم در تشخیص فتنه را قابل تقدیر دانست و گفت: مردم در 9دی به اصحاب فتنه ثابت کردند هنوز بیدار و فتنه شناس هستند.

 

وی افزود: خوب بود اساتید و سخنرانان در این روزها در کنار تبیین نقش بیگانگان در فتنه88، به مزدوران داخلی آن ها نیز که گناهشان نابخشودنی است، اشاره کرده و آن ها را معرفی می کردند.

 

همه مظالم به اهل بیت(ع) نشأت گرفته از فتنه سقیفه است

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که همه مظالم به اهل بیت(ع) و پیروان ایشان نشأت گرفته از فتنه سقیفه و انحراف رهبری امت از خط امامت منحرف است، اظهار کرد: در فتنه سقیفه، امیرالمؤمنین علی(ع) را تحت پوشش شعار «افراطی گری» و «خشونت»، از جانشینی پیامبر(ص) کنار زده و آن همه فجایع و مظالم را درحق ایشان و فرزندانشان مرتکب شدند.

 

افراطی گری؛ برچسبی که امیرالمؤمنین(ع) را خانه نشین کرد

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برچسب «افراطی» که این روزها به نیروهای ارزشی و انقلابی و یا آمران به معروف زده می شود، همان برچسبی است که امیرالمؤمنین علی(ع) را خانه نشین کرد. اگر بنا شد به نیروهای مقاوم در جبهه انقلاب اینگونه برچسب بزنیم، سرنوشت ما همچون سرنوشت امت در زمان امیرالمؤمنین(ع) خواهد شد.

 

وی در ادامه با تقدیر از شور و همت مردم در برپایی مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) در ماه های محرم و صفر، به اهمیت زیارت امام رضا(ع) خصوصا به صورت پیاده اشاره کرد و از نهادهای مرتبط خواست تا سال آینده به صورت گسترده و جدی تر نسبت به پذیرایی زائران اقدام کنند.

 

شهادت امام رضا(ع) از زمان هجرت به ایران آغاز شد

آیت الله علم الهدی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع)، گفت: شهادت امام هشتم(ع) مانند سایر ائمه اطهار(ع) در یک ساعت و زمان مشخص نبود بلکه از زمان هجرت ایشان به ایران آغاز شد و بیش از یک سال طول کشید.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خاندان ایشان در طی این مدت مدام در اضطراب و بیم از جان ایشان بودند چرا که امام(ع) هنگام خروج از مدینه خود اشاره کردند که دیگر باز نمی گردند.

 

در هزینه های زندگی، اصل رازقیت خدا را فراموش نکنید

وی درخطبه نخست نیز در ادامه مباحث سبک زندگی اسلامی گفت: امام رضا(ع) می فرمایند«اقتصاد در زندگی باید میان دو گناه اسراف و اقتار باشد»؛ اسراف به معنای زیاده روی و اقتار به معنای سخت گیری در هزینه و معیشت و نقطه مقابل اسراف است.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: البته اقتار با اقدار که به معنای اندازه گیری و برنامه ریزی در مصرف است تفاوت دارد.

 

وی افزود: یکی از انگیزه های اقتار و سخت گیری بر خانواده در هزینه ها، بدبینی به خداوند است؛ انسان فراموش می کند که خداوند رازق حقیقی است و همان گونه که در دوره جنینی و نوزادی و کودکی که هیچ قدرتی نداشت او را به خود وا نگذاشته و روزی داده، اکنون نیز همان خدا ضامن رزق و روزی است بنابراین زوج های جوان برنامه ریزی در زندگی داشته باشند اما هرگز نباید دغدغه و نگرانی در این مورد داشته باشند./930/پ201/س

ارسال نظرات