۱۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۹۳۸۶۳

برگزاری مراسم سوگواری امام هشتم در بیوت مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ‌ مراسم سوگواری و عزاداری امام هشتم(ع) با حضور علما، فضلا، طلاب و مسؤولان استانی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
عزاداري در بيوت مراجع در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مراسم سوگواری و عزاداری امام هشتم(ع) با حضور علما، فضلا، طلاب، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.
بر اساس این گزارش مراسم عزاداری امام رضا(ع) پیش از ظهر امروز در بیوت و دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی،‌ شبیری زنجانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی، علوی گرگانی و سبحانی برگزار شد.
در این مراسم‌ها سخنران با تبیین ابعاد مختلف شخصیتی امام رضا(ع) و دلائل پذیرش ولایت عهدی از سوی ایشان پرداختند.
مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در این مراسم‌ها در رثای امام هشتم(ع) به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداخته و حاضران در این مراسم‌ها در سوگ امام رئوف(ع) اشک ماتم ریخته و به سر و سینه زدند.
همچنین مراسم عزاداری و سوگواری در دفتر مقام معظم رهبری با حضور علما، ‌فضلا، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میر باقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم سخران مراسم عزاداری و سوگواری در دفتر مقام معظم رهبری بود.
همچنین مراسم سوگواری و عزاداری امام هشتم(ع) شب گذشته و امروز در حرم حضرت معصومه(س) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و عزاداران با حضور در حرم کریمه اهل بیت به عزاداری و ذکر مصیبت پرداخته و شهادت امام رضا(ع) را به خواهر ایشان تسلیت گفتند.
پیش از ظهر امروز دسته‌های عزاداری و مردم با وجود سرمای هوا از نقاط مختلف شهر خود را به حرم حضرت معصومه(س) رسانده و شهادت برادر را به خواهر تسلیت گفتند.
گفتنی است، مراسم عزاداری و سوگواری 28 صفر نیز در بیوت مراجع تقلید، دفتر مقام معظم رهبری، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با حضور اقشار مختلف برگزار شد.
لازم به ذکر است، در دهه آخر صفر شمار فراوانی از طلاب و فضلای حوزه علمیه برای فعالیت‌های تبلیغی به نقاط مختلف کشور اعزام شدند./927/پ202/ج
ارسال نظرات