۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۳۶۲۰
نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به فتنه 88:

شعارهای فتنه‌گران آشکارسازی کینه در برابر مقدسات و نظام اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در جمع طلاب زنجان با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 و اهداف پشت پرده آن گفت: فتنه 88 برخی عقده و کینه خود را حتی در شعارها نشان می دادند و کار به جایی رسید که پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و حرمت عاشورای حسینی را شکستند.
حجت الاسلام والمسلمين خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، صبح امروز در جلسه درس اخلاق خود در حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان به خطبه هائی از نهج البلاغه در تقسیم بندی موجودات اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در خطبه های وزین نهج البلاغه موجودات را به سه دسته تقسیم می کند که یک دسته عقل محض هستند مانند فرشتگان و خاصیت آنها این است که مانند انسان دارای قوای جنسی و یا مواردی مانند حب مقام، حب نفس و حب مال نیستند بلکه فقط مطیع الهی و عقل محض هستند.

وی در ادامه افزود: دسته دیگر موجوداتی هستند که هوس محض هستند و فقط از هوای نفس اطاعت می کنند مانند حیوانات که همه کارها و رفتار آنها به حکم غریزه و هوسرانی است مانند جنگ بر سر قلمرو و شکار؛ ولی یک دسته از موجودات هستند مانند انسان که دارای همه این قوا است ولی به اختیار خود می تواند از هر یک که خواست استفاده کند و در این صورت اگر از عقل اطاعت کرده و بر هوس غلبه نمود بالاتر از فرشتگان قرار می گیرد چون فرشتگان دارای قوه هوس نیستند و از طرف دیگر اگر هوس را بر عقل غلبه داد مطمئن باشید بسیار پست تر از حیوان است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این که انسان در برابر تمامی رفتار و اعمال خود مسؤول است، اظهار داشت: انسان به خاطر دارا بودن همه قوا اعم از هوس و عقل در وجودش و همچنین اختیار داشتن در انتخاب هر یک از آنها در طریق زندگی در برابر تک تک اعمال و رفتار خود مسؤول است و فردای قیامت باید در برابر دادگاه عدل الهی پاسخگو باشد که مثلا چرا این نظریه را در مورد آن شخصیت مطرح کردی؟ آیا از روی هوای نفس و حسادت نبود؟ چرا آن سخن نسنجیده را گفتی؟

فتنه 88 حاصل تبعیت از هوای نفس بود

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه فتنه گران را اطاعت کنندگان از هوای نفس توصیف کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این پیروزی به ذائقه دشمن خوش نیامد از این رو از آن به بعد پیوسته در تلاش است تا این انقلاب را از بین ببرد روزی با کودتای نظامی، یک روز با دعوای شیعه و سنی، یک روز با جنگ تحمیلی و در تمامی این مقاطع هر چه می توانست دشمنی کرد و چیزی را برای لطمه زدن به انقلاب دریغ نکرد و در سال 88 هم با استفاده از افرادی که از هوای نفس و حب مقام تبعیت می کردند خواستار ضربه زدن به نظام اسلامی بود و در اصل انتخابات یک بهانه بیشتر نبود.

وی در ادامه با اشاره به حماسه 9 دی و حضور پرشکوه و با بصیرت مردم در صحنه دفاع از ولایت تصریح کرد: طبیعت انتخابات این است که چند نفر با هم رقابت می کنند ولی در پایان اگر اعتراضی هم بود باید از طریق مجرای قانونی دنبال شود ولی در فتنه سال 88 برخی عقده و کینه خود را حتی در شعارها نشان می دادند و کار به جایی رسید که پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و حرمت عاشورای حسینی را شکستند و این پایان غائله فتنه بود چون که مردم 72 ساعت بعد به خیابان ها ریختند و دیگر تحملشان تمام شد و با بصیرتی که از خود نشان دادند غائله فتنه و فتنه گران را که هدفشان در اصل براندازی نظام بود نه اعتراض در هم پیچیدند.

امام جمعه زنجان در پایان افزود: البته به نظر من شکست فتنه گران سه دلیل داشت که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد، یکی از آنها الطاف الهی بود که شامل حال نظام اسلامی ایران شد، دیگری حضور به موقع و با بصیرت مردم بود و یکی هم که از همه مهم تر بود مدیریت قوی و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که جریان به این بزرگی را مدیریت کرد و شکر خدا فتنه گران را با شکست موجه کرد. /949/پ201/س

ارسال نظرات