۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۷۹۴

هراس آمریکا از تیرگی روابط با هند

خبرگزاری رسا ـ جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در یک عقب نشینی آشکار درخصوص بازداشت یک دیپلمات هندی در نیویورک و بازرسی بدنی وی ابراز تاسف کرد.
هراس آمريکا از تيرگي روابط با هند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورونیوز در گزارشی از عقب نشینی آمریکا در مقابل هند خبر داد.


بر اساس این گزارش، جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در یک عقب نشینی آشکار در خصوص بازداشت یک دیپلمات هندی در نیویورک و بازرسی بدنی وی ابراز تاسف کرد.


دِویانی کوبراگدی، معاون سرکنسول هند در نیویورک، هفته گذشته برخلاف مصونیت دیپلماتیک در ملاء عام به بدترین شکل بازداشت شده بود.


مری هرف، سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده اعلام کرد: وزیر امورخارجه به عنوان پدر دو دختر که در همین سن هستند، در خصوص آنچه درباره این رویداد که پس از بازداشت آشکار شد از هند می شنود همدردی می کند. وزیر امورخارجه در گفتگو با مشاور امنیت ملی ضمن اظهار نگرانی، ابزار تاسف کرده و گفته است که ما اجازه نمی دهیم چنین حوادثی به روابط نزدیکمان با هند آسیب بزند.


لازم به ذکر است که این دیپلمات 39 ساله هندی خانم دویانی خبراگاد است که چند روز پیش در انظار عمومی دستگیر شد و در همانجا به وی دست بند زدند وی سپس با بدن برهنه مورد بازرسی بدنی قرار گرفته و در بازداشتگاه با زندانیان مواد مخدر در یک سلول نگهداری می شده است./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات