۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۲۲۳۶

حضور فعال طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی در طرح تربیت مدرس نماز

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی با بیان این که طرح تربیت مدرس نماز یکی از طرح های مشترک سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در راستای گسترش فرهنگ نمازخوانی در مدارس استان است، گفت: طلاب خواهر و برادر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در این طرح حضور فعالی دارند.
طلاب و روحانيان

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که طرح تربیت مدرس نماز یکی از طرح های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در راستای گسترش و ترویج فرهنگ صحیح نماز خوانی در میان نسل جوان و نوجوان به خصوص دانش آموزان است، گفت: در سال جاری سازمان تبلیغات با همکاری حوزه علمیه با ثبت نام از میان طلاب علاقه مند اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای طلاب خواهر و برادر کرده است که  تاکنون 200 نفر از طلاب حوزه علمیه بیرجند در این طرح شرکت کرده اند.

 

وی با بیان این که در این دوره آموزشی، طلاب با شیوه های نوین تبلیغ نماز و روش های جذب جوانان و نوجوانان با نماز آشنا می شوند، گفت: یکی از اشتباهات خانواده ها و بعضی از معلمان و بزرگترها برای ترویج دانش آموزان به نماز این است که با تنبیه و ترساندن نوجوان و دانش آموز می خواهند او را به نماز وادار کنند در حالی که این شیوه تبلیغ نه تنها به طور عمیق موثر نبوده بلکه زمینه دلزدگی کودکان و نوجوانان را از نماز فراهم می کند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی ادامه داد: تشویق به نماز همراه با یادآوری رحمت و لطف بی انتهای خداوند به نوجوانان و و دانش آموزان مهم ترین روش ترویج فرهنگ نماز خوانی در میان کودکان ونوجوانان است و خانواده ها و مبلغان باید همیشه یادآور این نکته باشند که خداوند بی نیاز از نماز خواندن ما است و دلیل نماز خواندن تنها نیاز انسان به ارتباط  با خدا و تشکر از لطف بی نهایت خداوند است.

 

حجت الاسلام عارفی با بیان این که نماز مهم ترین عامل پایبندی انسان به اخلاقیات است، ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ نماز خوانی در میان دانش آموزان یکی از وظایف بنیادین مدیران و مسؤولان جامعه است و مدرسان و ائمه جماعات مدارس که طلاب و روحانیان هستند در این زمینه نقش بنیادی و محوری دارند.

 

وی ادامه داد: ادای نماز اول وقت مهم ترین اهرم فرهنگی برای کاهش  آسیب های اجتماعی در جامعه است و تجربه نشان می دهد کسانی که  به نماز پایبند هستند کمتر دچار آسیب های اجتماعی رایج در جامعه می شوند.

 

حجت الاسلام عارفی یادآورشد: دوره های آمورشی تربیت مدرس نماز در تمامی طول سال برای طلاب برگزار می شود و طلاب علاقه مند برای ثبت نام در این طرح می توانند با سازمان تبلیغات اسلامی شهر خود تماس بگیرند./968/ت302/ب

ارسال نظرات