۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۱۸۶۶

رابطه درست با خدا و مردم انسان را به مقام کمال می‎رساند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: رابطه درست با خداوند متعال، رعایت حقوق مردم و ایستادگی در برابر دشمنان از ویژگی‎هایی یک فرد کامل است و برای رسیدن به این مقام باید در راستای این ویژگی‎ها قدم برداشت.
رابطه درست با خدا و مردم انسان را به مقام کمال می‎رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم شهادت کریم اهل بیت(ع) حضرت حسن بن علی(ع) دوشنبه هجدهم آذرماه با سخنرانی حجت الاسلام علی آقابابا، کارشناس مسائل مذهبی و مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امیر نعیمی در مصلای آستان مقدس سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

وی  بر اساس احادیث وارده، شب هفتم صفر را شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شب میلاد امام کاظم(ع) دانست و ابراز داشت: امام حسن مجتبی(ع) کسی بودند که دشمنان زبان به مدح و ستایش ایشان گشوده و پیامبر اکرم(ص) از ایشان و امام حسین(ع) به عنوان جوانان اهل بهشت نام بردند.

وی در ادامه افزود: با اینکه مروان که یکی از دشمنان سر سخت امام حسن(ع) بود اما در مراسم تشییع حضرت شرکت کرده و میگفت من با حسن بن علی(ع) در اعتقاد مشکل داردم در صورتی که ایشان کسی است که رسول خدا(ص) به او احترام میگذاشتند و ایشان کوه صبر، مقاومت و استقامت بود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه توجه به سه امر از دیدگاه آیات و روایات انسان را به مقام کمال میرساند، اظهار داشت: رابطه درست با خداوند متعال، رعایت حقوق مردم و ایستادگی در برابر دشمنان از ویژگیهایی یک فرد کامل است و برای رسیدن به این مقام باید در راستای این ویژگیها قدم برداشت.

حجت الاسلام آقابابا ابراز داشت: بعضی با خداوند رابطه خوبی دارند اما با مردم یا خانواده خود رفتاری ناشایست داشته و برخی دیگر در اولی نا موفق هستند اما ویژگی دوم به خوبی در آن‌ها بارز است و همچنین گروهی هستند که علاوه بر این دو ویژگی خیلی خوب در برابر دشمن میایستند و در میدان جنگ فرار نمیکنند.

وی در ادامه به بیان روایاتی از معصومین(ع) پرداخت و گفت: رسول خدا(ص) میفرمایند اگر کسی رابطه خود را با خدا درست کند، خداوند او و مردم را اصلاح می‎‎کند و در روایتی از امام سجاد(ع) آمده که امام حسن مجتبی(ع) از عابدترین و زاهدترین مردم در زمان خودش بود که هرگاه به یاد قبر، معاد، رد شدن از پل صراط میافتادند گریه میکردند.

این کارشناس مسائل مذهبی رابطه با خدا امری بسیار مهم دانست و با اشاره به اینکه آسایش مربوط به جسم و آرامش مربوط به روح است، افزود: برخی هستند که آسایش دارند اما هیچ گاه به آرامش نمیرسند، چرا که آرامش را در جسم و امور جسمانی میبینند.

وی در پایان با بیان اینکه آرامش فقط از رابطه با خدا به وجود میآید، خاطر نشان کرد: رابطه نادرست با مردم و خانواده باعث مشکلاتی چون طلاقهای عاطفی و توجه نداشتن به دختر خانواده باعث میشود که جذب جذابیتهای بیرون شود./9598/پ203/ن

ارسال نظرات