۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۷۷۶

کشتی های دانمارک و نروژ در راه سوریه

خبرگزاری رسا ـ دانمارک و نروژ اعلام کرده اند، برای نابودسازی سلاح های شیمایی سوریه، کشتی هایی به منطقه اعزام خواهند کرد.
انهدام تسليحات شيميايي سوريه در دريا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پس از آنکه طرح آمریکا برای نابودسازی تسلیحات شیمیایی سوریه در خاک کشورهایی همچون نروژ با شکست مواجه شد، این کشور تصمیم گرفت مواد شیمیایی را از طریق هیدرولیز کردن در دریا نابود کند.

 

رادیو صدای روسیه در همین زمینه خبر داد: وزیران دفاع نروژ و دانمارک اعلام کردند برای بارگیری و انهدام باقی مانده سلاح های شیمیایی سوریه، کشتی های مخصوص حمل مواد شیمیایی خود را تحویل سازمان جهانی خلع سلاح شیمیایی خواهند داد.

 

دولت دانمارک در بیانیه خود اعلام داشته است، در صورتی که نروژ در تصمیم کمک رسانی بازنگری کند، دولت دانمارک رهبری عملیات نابود سازی را برعهده خواهد گرفت.

 

شایان ذکر است مواد شیمیایی یا پس از هیدرولیز در دریا ریخته می شوند و یا به همراه کشتی سوزانده می شوند و به قعر دریا خواهند رفت. دولت آمریکا در این زمینه تنها به این می اندیشد که بتواند در حوزه سیاست موفقیتی را برای خود کسب کند و هیچ تدبیری برای پاکیزگی محیط زیست نیاندیشیده است./1420/ 1409/ح

 

ارسال نظرات