۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۶۱۹
مدیر استانی حوزه علمیه سمنان:

ایجاد دعواهای سیاسی حربه‌ دشمن برای اختلاف در دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان سمنان گفت: ایجاد دسته بندی و دعواهای سیاسی، رواج بی بند و باری و فساد اخلاقی و کشاندن جوانان به دام اعتیاد حربه های دشمن برای ضربه زدن به دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور ما است.
حجت الاسلام سيد علي مهدي نژاد

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد، مدیر استانی حوزه های علمیه سمنان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و روز دانشجو اظهار داشت: دانشگاه ها و دانشجویان دارای نقشی مهم و حیاتی در جمهوری اسلامی ایران هستند و دشمن با آگاهی از این موضوع به دنبال آن است که با اختلاف افکنی های سیاسی و به تباهی کشاندن این نسل موجب توقف پیشرفت های علمی کشورمان شود.

 

وی دانشجویان متعهد و متخصص را پشتوانه های علمی و قدرتمند کشور و بال های اوج گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: هر کشوری که می خواهد در عرصه های بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشد باید از نظر علمی پیشرفت نماید و در آن صورت حتی با وجود وسعت اندک و جمعیت کم به قدرتی جهانی بدل خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد با اشاره به توجه و اهمیت دادن ویژه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان و ساعت ها گوش دادن به نظرات آنها در جلسات مختلف، توصیه های مهمی همچون سرعت بخشیدن به تولید علم در کشور، ایجاد کرسی های آزاد اندیشی، توجه به خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی و رشد علم و تعهد به موازات یکدیگر در وجود دانشجویان را برای این قشر راه‌گشا دانست.

 

امام جمعه گرمسار با یادآوری شگفت زدگی مقامات آزانس بین المللی انرژی اتمی از حضور و پیشرفت های دانشجویان جوان ایرانی هنگام بازدید از مراکز هسته ای کشورمان، خاطر نشان کرد: امروز هم آنچه دشمنان را به وحشت انداخته پیشرفت های علمی جوانان ما و تلفیق آن با قدرت معنوی و ایمان راسخ این ملت است.

 

دولت مراقب احیای خاطرات تلخ فتنه 88 در دانشگاه ها باشد

 

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با اشاره به حرف و حدیث های موجود بر سر انتصاب برخی مسؤولان آموزش عالی و رؤسای دانشگاه ها گفت: دولت باید در انتخاب رؤسای دانشگاه ها بر اساس لیاقت و توانایی افراد تصمیم گیری کند و به دنبال منافع حزبی و گروهی نباشد.

 

وی انتخاب افراد شایسته و معتقد به ارزش های نظام اسلامی و هماهنگ با سیاست های وزارت علوم را مهم برشمرد و تأکید کرد: دولت مراقب احیای خاطرات فتنه 88 باشد مبادا انتخاب های نادرست در وزارت علوم و دانشگاه ها سبب تبدیل دوباره شرایط به آن روزهای تلخ  کشور شود./977/ت302/س

ارسال نظرات