۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۹۱۰۶۵
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

اساس دنیا و آخرت بر مبنای شفاعت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که بافت دنیا و آخرت با «شفاعت» است، گفت: روشنفکرانی که می‌گویند شفاعت ساخته آخوندها است، بسیار پرت هستند، اگر شفاعت نباشد، نجات محال است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، ظهر امروز شنبه نهم آذرماه در مسجد هدایت واقع در خیابان جمهوری اسلامی خیررسانی، را اخلاق پیامبراکرم(ص) دانست و ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، با بیان این‌که وجود پیامبر(ص) برای همه رحمت است، ابراز داشت: ما می‌توانیم با اطاعت از رسول خدا(ص) همه خیر را در دنیا و جهان دیگر به‌دست بیاوریم.

وی ائمه معصومین(ع) را هم منبع خیر برای دنیا و آخرت ارزیابی کرد و گفت: خداوند، پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) سه منبع خیر هستند، خیر آنها پایان ناپذیر است و محدود به یک زمان، عمر یا ملت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به این‌که هیچ کدام از ما زمینه رابطه مستقیم با خدا را نداریم، اظهار داشت: خداوند بین خودش و ما واسطه‌هایی قرار داده است؛ یکی نبوت که پیامبراکرم(ص) است و دیگری امامت که ائمه طاهرین(ع) هستند.

این واعظ برجسته ادامه داد: واسطه‌ها بین ما و پروردگار باید راهنمایی و هدایت کنند و حلال و حرام را بگویند و شخص با عمل کردن به آنها سلمان و مقداد بشود.

استاد حوزه علمیه وِتر را تک و شفع را زوج معنا کرد و با اشاره به این‌که بافت دنیا و آخرت با «شفاعت» است، افزود: روشنفکرانی که می‌گویند شفاعت ساخته آخوندها است، بسیار پرت هستند، اگر شفاعت نباشد، نجات محال است.

وی با بیان این‌که شفاعت در قیامت وجود دارد و منکر آن کافر است زیرا شفاعت در قرآن مطرح شده است، گفت: خداوند در روز قیامت کل پرونده را با قرآن، پیامبراکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) تطبیق می‌دهد، اگر شصت، هفتاد، هشتاد یا نود درصد تطبیق کند، شفاعت صاحب پرونده را نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان پیامبراکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و قرآن را سه شفیع روز قیامت مطرح کرد و ابراز داشت: شفاع با پارتی بازی تفاوت دارد؛ پارتی بازی برای دنیا است، به یک وکیل می‌گویی کار من در فلان اداره گیر است، این مقدار پول را بگیر و آن را حل کن، رشوه در دادگاه و دادگستری نجس‌ترین حرام‌ها است.

این واعظ برحسته گریه بر امام حسین(ع) را طبق روایات شفیع انسان دانست و اظهار داشت: گریه بر ابی عبدالله الحسین(ع) در نظام تغییر و تحول عالم تبدیل به شفاعت، رحمت و مغفرت می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این‌که راه را باید درست برویم تا به شفاعت برسیم، بیان داشت: راه، اطاعت از خدا و پیامبراکرم(ص) در حد خودمان است زیرا ما مانند امیرمؤمنان(ع) نمی‌توانیم از خدا اطاعت کنیم./956/پ203/ن

ارسال نظرات