۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۰۳۶
حجت الاسلام خرسند:

پرونده‌ هسته‌ای حل شود غربی‌ها بهانه دیگری می‌آورند/ مشکلات کشور با توجه به داخل حل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با تاکید بر حل مشکلات با تکیه بر توانایی های درونی نظام، گفت: تجربه ثابت کرده حتی اگر بتوانیم با آمریکایی ها به توافق برسیم، در عمل به آن پایبند نخواهند بود.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پیش بینی نتیجه مذاکرات ژنو، اظهار داشت: بر فرض که آنها تعهداتی به ما بدهند و به ظاهر مذاکرات با نتیجه همراه باشد در عرصه عمل اینها به گفته خویش پایبند نخواهند بود.

وی افزود: آمریکایی ها در سال 59 برای آزادسازی گروگان های خود در قرار داد الجزایر تعهداتی دادند که به هیچ کدام آنها پایبند نبوده و عمل نکردند؛ امروز آمریکا همان آمریکا است؛ فرانسه نیز همان کشوری است که به صدام و منافقین برای براندازی نظام کمک کرد و انگلیس ام الفساد و همواره مرکز خیانت علیه کشور ایران و نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه کازرون با بیان این که ما معتقدیم مشکلات کشور باید با رویکرد توجه به داخل حل شود، گفت: این که فکر کنیم با مذاکره چیزی به دست ما می آید با اعتقادات ما و تجربه تاریخی همخوانی ندارند.

حتی اگر از حق خود کوتاه بیاییم آنها به ما امتیاز نمی دهند

حجت الاسلام خرسند مشکل ایران با استکبار جهانی را ریشه ای خواند و ابراز داشت: اگر باور کنیم که اختلافات ما با غرب بر سر مسأله هسته ای است اشتباه می کنیم؛ این گونه نیست که اگر ما از حق خودمان کوتاه بیاییم آنها به ما امتیاز بدهند.

وی با اشاره به اظهارات اوباما، گفت: آنها از پیش اعلام کردند که اگر با ایران به توافق برسند اصل تحریم ها را برنمی دارند بلکه تنها سطح آن را کاهش داده و به برخی مسائل حاشیه ای می پردازند.

امام جمعه کازرون با بیان آیه«وَ لَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ»اظهار کرد: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید فکر نکن اگر جایی کوتاه آمدی از تو راضی می شوند، آنها زمانی راضی می شوند که آیین آنها را بپذیری و از دین خود دست بکشی.

حجت الاسلام خرسند ادامه داد: غربی ها از ما توقعاتی دارند از جمله به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل، عدم حمایت از حرکت های آزادی بخش، رعایت حقوق بشر طبق تعریف آنها، تعطیل کردن مراکز هسته ای؛ این بهانه گیری ها حد و مرز نخواهد داشت بنابراین ما باید تلاش کنیم که منافع ملی خود را با هیچ چیز تعویض نکنیم.

وی با اشاره به حمایت جدی رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده، گفت: آنها اختیاراتی دارند و رهبر معظم انقلاب نیز آنها را فرزندان انقلاب و نمایندگان کشور خواندند، قطعا آنها نیز باید در مذاکرات منافع ملی را مدنظر داشته باشند.

اگر روحیه استکباری غرب تغییر نکند مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید

امام جمعه کازرون روحیه استکباری غربی ها به ویژه فرانسه را موجب عدم توافق در دور پیشین مذاکرات دانست و ابراز داشت: در دور آینده نیز اگر با این دیدگاه مذاکره کنند نتیجه بخش نخواهد بود مگر این که حق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و برای نظرات نظام اسلامی ما احترام قائل باشند؛ تا زمانی که چنین تفکراتی در بین غربی ها وجود دارد ما به این مذاکرات خوش بین نیستیم.

حجت الاسلام خرسند گفت: آنها باید موجودیت و قدرت مندی ما را به عنوان اصل خدشه ناپذیر بپذیرند و بر اساس این واقعیت با ما مذاکره کنند؛ بدانند که نمی توانند با زورگویی کاری از پیش ببرند؛ نظام ما بر اساس ایدئولوژی اسلامی و منطق ما منطق حسینی است؛ امام حسین(ع) به ما آموخته که اهل گفت و گو و منطق باشیم اما به هیچ وجه زیر بار زور نرویم.

وی مبارزه نظام جمهوری اسلامی با دنیای استکبار و غرب را یک نزاع فکری و عقیدتی دانست و خاطرنشان کرد: اصل در نظام ما دین مداری است و این که دین می تواند منشاء تحول باشد و حکومت تشکیل دهد بنابراین انقلاب ما از زمان پیدایش در مقابل دو قطب مادی گرایی و کمونیستی بود.

ایران کدخدایی آمریکا را قبول ندارد

امام جمعه کازرون با اشاره به این که جهان بینی غربی ها با ما فرق دارد، گفت: آنها دنیا را یک دهکده تصور می کنند و خود را کدخدای آن می دانند، هیچ کس نباید در این دهکده جهانی برخلاف نظر آنها کاری انجام دهد؛ جمهوری اسلامی این را باور نداشته و قبول ندارد به همین دلیل آنها به دنبال تضعیف و ساقط کردن نظام هستند.

حجت الاسلام خرسند افزود: آنها هر روز به یک بهانه این هدف را دنبال می کنند؛ یک روز به بهانه حقوق بشر و امروز نیز با مسأله هسته ای؛ کشور ما به عنوان یک عضو آژانس بین المللی همه قراردادها را امضا کرده و فعالیت هسته ای اش در چارچوب قوانین بین المللی است و هیچ نقطه مبهمی در پرونده فعالیت ایران وجود ندارد.

وی مسأله هسته ای را بهانه مستکبران برای برخورد با نظام اسلامی دانست و گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به این مذاکرات خوش بین نیستیم اما برای اتمام حجت نسبت به افکار عمومی دنیا و این که صداقت خود را نشان دهیم، تیم مذاکره کننده ما با دست پُر رفتند و پیشنهاداتی را مطرح کردند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات