۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۹۸۸۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از فرهنگ عاشورایی نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از پیام ها و عبرت های ارزنده قیام سرور و سالار شهیدان درس گرفته تا خود را در مسیر سعادت قرار دهد.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، صبح امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و کارکنان شهرداری آمل برگزار شد با بیان این که محبت اهل بیت معصومین(ع) نسل به نسل به ما انتقال داده شده است، گفت: اگر این امر وجود نداشت خبری از شهادت و عالم نداشته و گرفتار نفس خود بودیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش والا و ارزنده امام سجاد(ع) در انتقال پیام عاشورا، بیان داشت: این امام همام در صحنه کارگزاران حاضر شد و با یک سخنرانی نقشه های بنی امیه را نقش بر آب کرد.

 

وی، خاطرنشان کرد: در آن زمان خفقان شدید وجود داشته و کسی نمی توانست نامی از شهدای کربلا بر زبان بیاورد.

 

امام جمعه آمل با بیان این که انسان باید سیره اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: زندگی نورانی ائمه معصومین سراسر عبرت برای همه ما بوده که باید به درستی از آن بهره گیریم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید در تلاش باشد تا در صراط مستقیم حرکت کند، بیان داشت: حرکت در این مسیر نورانی سبب خواهد شد تا انسان به سعادت و تعالی دست پیدا کند.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که خواجه نصیرالدین طوسی از افرادی است که کتاب هایش در حوزه های علمیه تدریس می شود، گفت: وقتی فردی با این همه تالیفات به نام امام علی(ع) می رسد توان بیان عظمت ایشان را ندارد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: وقتی محبت اهل بیت معصومین(ع) را درک کنیم زندگی برای ما لذت بخش خواهد بود ولی اگر به این مرتبه دست پیدا نکنیم باید به خودمان برگردیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از تعالیم نورانی قرآن کریم بهره و استفاده لازم را ببرد، گفت: ما وقتی انسان هستیم که تمام آداب انسانیت در ما وجود داشته باشد و آن را در همه ظواهر زندگی رعایت کنیم.

 

امام جمعه آمل، ادامه داد: کسانی که در صحنه کربلا حضور پیدا کردند مانند ستارگان می درخشند و افرادی هستند که دست به اختراعات و ابداعات می زنند و سخنی از آن ها نیست اما یک شش ماهه چون حضرت علی اصغر برای عالم نورافشانی می کند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که ائمه معصومین(ع) برای نجات و حیات جامعه بشری آمدند اما ما متأسفانه به دنبال هلاک کردن خون آن ها هستیم، گفت: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا فرمود حی علی الصلاه و ما که مسلمان هستیم باید به این فریضه الهی توجه ارزنده ای داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که هر سال که می گذرد محبت اهل بیت معصومین(ع) در دل ها موج زده و نسبت به دشمنان آنان در دل ها نفرت ایجاد می شود، گفت: کسی که شیر خواره را به همراه خود می آورد به دنبال پست و مقام نبوده و هدفش عزت، عظمت و احیای دین مبین اسلام است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: دشمنان اسلام می توانند امام حسین(ع) را به شهادت برسانند ولی نمی توانند آثار ارزنده آن ها را محو کنند.

 

وی با بیان این که بهره گیری از فرهنگ عاشورایی نیاز اساسی جامعه امروز است، گفت: انسان باید در تلاش باشد تا از پیام ها و عبرت های ارزنده قیام سرور و سالار شهیدان درس گرفته تا خود را در مسیر سعادت قرار دهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات