۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۹۳۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ملت ایران امان نامه دشمنان را نمی پذیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+ 5 گفت: ملت و نظام اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا، امان نامه دشمنان را نخواهد پذیرفت.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به ویژگی های نهضت عاشورا پرداخت و افزود: عاشورا اوج عبودیت، عرفان، معرفت و بندگی امام حسین(ع) و یاران باوفای او بود و در این روز امام حسین(ع) و یاران او با تکیه بر توحید و قدرت لایزال الهی، استحکام و پایمردی را به اوج رساندند.

 

وی با بیان این که یاران امام حسین(ع) در اوج عشق زندگی می کردند و عاشق ولایت و ذوب در توحید بودند، اظهار داشت: به همین دلیل بود که در روز عاشورا از دشمنان پرشمار نهراسیده و عاشقانه به شهادت رسیدند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی این تکلیف گرایی و بصیرت افزایی یکی از پیام های عاشورا است و ما باید با تأسی از پیام عاشورا به گونه ای باشیم که اگر تمام دنیا در مقابل دین ما بایستد؛ ما در مقابل دنیای آنها ایستادگی کنیم.

 

وی با اشاره به آوردن امان نامه از سوی شمر بن ذی الجوشن برای حضرت عباس(ع) و یاران امام حسین(ع) که دست از یاری امام خویش بردارند، تصریح کرد: در این واقعه حضرت عباس(ع) پاسخ آورندگان امان نامه را به تندی داد و نشان داد که هیچ گاه دست از یاری امام خود بر نمی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان این که اکنون نیز باید ملت مسلمان و دوست دار اهل بیت(ع) ایران این پیام عاشورا را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، افزود: مسؤولان و دولت مردان هم باید در مذاکره با دشمنان، به این پیام توجه کنند و با پیروی از آموزه های مکتب حسینی، ذلت گریزی و عزت مندی را در تعامل با کشورهای دیگر لحاظ کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+ 5 گفت: ملت و نظام اسلامی با تأسی از نهضت عاشورا، امان نامه دشمنان را نخواهد پذیرفت.

 

وی عنوان کرد: همان گونه که در روز عاشورا در پشت امان نامه دشمنان امام حسین(ع)، اهداف شومی نهفته بود؛ مذاکره کنندگان هسته ای کشور نیز باید دقت کنند که پشت پرده وعده های مختلف کشورهای گروه 1+5 به ایران چه چیزی قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که استقامت و پایداری یکی دیگر از جلوه های عاشورا به شمار می رود، افزود: باید با درس گرفتن از عاشورا در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در برابر دشمنان ایستادگی کرده و اجازه ندهیم آنها با استفاده از مشکلات موجود در این زمینه، عزت مندی ما را زیر سؤال ببرند./9314/پ201/س

 

ارسال نظرات