۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۸۹۲۱۲
استاد حوزه و دانشگاه:

پیام مکتب عاشورا حفظ عزت و اعتقاد در مقابل دنیاطلبی دیگران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که دشمن از هزاران راه به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، گفت: نباید دنیاطلب بشویم و به خاطر دنیاطلبی به دنبال ارتباط با آمریکا باشیم، ما در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شده‌ایم.
پیام مکتب عاشورا حفظ عزت و اعتقاد در مقابل دنیاطلبی دیگران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام شاه‌حسینی، استاد حوزه و دانشگاه چهارشنبه شب در دومین شب از مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، با بیان این‌که ضعف علم، عدم آگاهی و نبود بصیرت همواره در طول تاریخ به اسلام ضربه زده است، گفت: فرقه بابیه و بهاییت بر روی جهل و نادانی مردم بنا ش  و از دلایل جهل و نادانی همین تفرقه است.

وی با اشاره به این‌که فرقه بهاییت سبب کشته شدن امیرکبیر می‌شود، اظهار کرد: ضعف فکری جامعه ما را به انحطاط و چنددستگی می‌کشاند، این‌ها مسائل مهمی است، و گرنه جامعه نباید برای مسائل کوچک غصه‌دار شود.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: برکت‌ها از زندگی‌ها ما دارد می‌رود، متأسفانه جامعه ما قانع نیست و هر چه قدر هم که فرد پول داشته باشد، زندگی بی‌برکت به حال او سودی نمی‌بخشد، یک جامعه اسلامی و برآمده از جامعه عاشورا نباید دنیاطلب باشد.

وی گفت: دنیاطلبی جامعه کوفه زمان امام حسین(ع) را کور کرده بود، افراد در آن جا با وعده‌ها و وعید‌های ابن زیاد امضای خود را پس گرفتند و در برابر امام حسین(ع) صف‌آرایی کردند تا جایی که امام را به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام شاه‌حسینی حر را به معنای واقعی حر و آزاده خواند و گفت: حر در یک لحظه دنیا را رها کرد و به سوی امام حسین(ع) آمد، کسی که دغدغه و هدف او دنیا و اقتصاد شد، شهادت‌طلبی را از دست می‌دهد.

وی با بیان این‌که دشمن از هزاران راه به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی است، گفت: نباید دنیاطلب بشویم و به خاطر دنیاطلبی به دنبال ارتباط با آمریکا باشیم، ما در مکتب امام حسین(ع) بزرگ شده‌ایم و نباید پشت به ولی و امام خود بکنیم.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عزت، اعتقادات و شرف ما از بحث اقتصادی مهم‌تر است، حر بنا بر سیاست یزدی راه بر امام حسین(ع) می‌بندد، اما در نهایت توبه می‌کند و شهید راه امام حسین(ع) می‌شود و عاقبت به خیری نصیب او می‌شود.

وی بیان کرد: شرافت و آگاهی به این است که انسان به علم برسد و از آگاهی و تفکری که خداوند انسان را برخوردار کرد، بهترین استفاده را بکند و خود به اوج کمال و انسانیت برسد، یادمان باشد که مهم‌ترین علت ایجاد تفرقه ضعف فکری است.

حجت‌الاسلام شاه‌حسینی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب بارها بر واژه بصیرت تأکید کرده‌اند به بیان اهمیت بصیرت پرداخت و گفت: اگر بصیرت نباشد، جامعه رو به زوال می‌رود، نباید به خاطر به دست آوردن دنیا از آرمان‌ها و عقاید خود چشم بپوشیم./914/پ202/ب

ارسال نظرات